Automatisch afnemen van bobijnen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 9

Automatisch afnemen van bobijnen

hallo iedereen,

ik heb een opdracht gekregen om een machine te automatiseren. Hierbij is het de bedoeling dat de bobijnen automatisch afgenomen worden, vroeger deden ze dit manueel met behulp van een hefwagen. Nu vroeg ik mij af of u een idee heeft hoe ik dit zou kunnen realiseren.

de bobijnen zitten op een spil, de bobijnen moeten eerst wat opgetilt worden zodat de spil niet te veel afziet. eenmaal van de spil moet deze naar een pallet. op 1 pallet kunnen 3 bobijnen.

later zal ik hier nog wat foto's zetten zodat u een beter idee kunt krijgen over dit project.

alvast bedankt, peter

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Automatisch afnemen van bobijnen

Ad-hoc Vlaams-Nederlands woordenboek: een bobijn is een klos of spoel ......

Die foto's zouden wel handig zijn, want ik zie dit helemaal niet voor me. Maak ze neit te groot en zo. Zie onder de help-knop, (rechtsboven aan de indexpagina) helpitem Berichtopmaak: afbeeldingen plaatsen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 9

Re: Automatisch afnemen van bobijnen

hallo,

hier ben ik terug met de fotos

bestaande systeem:

Afbeelding

het blauwe is de bobijn, het bruine de pallet.

er komen 3 bobijnen op 1 pallet en 1 bobijn heeft diameter 50cm en weegt 300kg

mijn voorstel (misschien iets te ingewikkeld)

Afbeelding

de rode staanders zullen een vertikale beweging geven aan de groene balken ( autobrugsysteem van in de garage)

ik vind jammer genoeg deze staanders niet op het internet terug en weet dus niet of er zo'n korte bestaan. de groene balk zorgt ervoor dat het zwarte stuk horizontaal beweegt

werking: 1) zwarte deel onder bobijn stoppen , 2) met zwarte stuk de bobijn iets opheffen 3) zwarte stuk naar achteren trekken , 4) neerzetten op pallet... , door eindelopen te plaatsen op de groene as zouden de bobijnen netjes naast elkaar geplaatst worden ( via plc programma)

heeft u een ander voorstel of kan u mij helpen met waar ik zo'n staanders kan vinden op het internet, laat het mij weten. alvast bedankt, peter

Berichten: 9

Re: Automatisch afnemen van bobijnen

* Hoe vaak moeten die bobijnen gelift worden in de productie : om de 4 uren

* Wat zijn maximale afmetingen en gewichten: max gewicht= 300 à 400kg ,

* Hoe groot moet het werkbereik zijn?

horizontale verplaatsing: 150 cm

vertikale verplaatsing: afhankelijk van de plaats waar u de bobijn opheft: 20 à 50 cm

Reageer