[natuurkunde] ecb en tangentiaalkracht verklaring

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 78

[natuurkunde] ecb en tangentiaalkracht verklaring

Hier ben ik weer :D

Ik heb een vraag ivm mechanica:wat is een ECB en een tangentiaalkracht? Ik kan maar geen begrijpbare uitleg vinden...

Mijn klasgenoten hebben dit vorig jaar al gezien in de lessen mechanica, maar ik ben sinds twee weken nieuw in deze richting en heb nog nooit mechanica gehad... Kan iemand me een uitleg geven? Het wordt gebruikt in een hoofdstuk met als titel: "ontwikkeld vermogen van een tangentiaalkracht als de tangentiaalkracht oorzaak is van een ECB".

dank;)

Stoosh

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: [natuurkunde] ecb en tangentiaalkracht verklaring

ECB is Eenparige Cirkelvormige Beweging?

En tangentiaalkracht is de kracht die raakt aan (en loodrecht staat op) de baan die je deeltje/massa maakt.
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde] ecb en tangentiaalkracht verklaring

Welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [natuurkunde] ecb en tangentiaalkracht verklaring