Hoe werkt schakelaar

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 24

Hoe werkt schakelaar

het is misschien een domme vraag, maar hoe werkt zon schakelaartje:

http://www.speedyshare.com/601686636.html

waarom wil ik dit weten?

ik wil een USB kabel hierop aansluiten, zodat ik mijn usb apparatuur aan en uit kan zetten, zonder de stekkers de hele tijd te unpluggen...

als iemand iets over de inhoud/bouw/werking van usbkabels weet, hoor ik dat graag

mijn bron van inspiratie:

http://hitechnoid.blogspot.com/2007/09/usb...switch-mod.html

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe werkt schakelaar

Dat schakelaartje is gewoon een snoerschakelaar, om je schemerlamp aan en uit te doen. Absoluut ongeschikt om USB te schakelen.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

dat weet ik, maar die gast had dat ook gedaan

dus wil ik het ook :D

Berichten: 2.589

Re: Hoe werkt schakelaar

dat weet ik, maar die gast had dat ook gedaan

dus wil ik het ook


Wie had dat ook gedaan? Kans is groot dat je hiermee onmiddellijk of op termijn van alles mee kapot gaat maken.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

die gast in mijn eerste post:

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe werkt schakelaar

Dat die gast het zo gedaan heeft zegt me niet veel. Ik zou het niet doen.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

oh ok...

maar een vraagje dan: waarom zou alles kapot gaan?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Hoe werkt schakelaar

Heb ik dat gezegd?

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

nee

maar Bert F wel...:
Kans is groot dat je hiermee onmiddellijk of op termijn van alles mee kapot gaat maken.

Berichten: 2.589

Re: Hoe werkt schakelaar

nee

maar Bert F wel...:
Ja omdat je eigenlijk niet zomaar een usb mag onderbreken, normaal moet je om die uit te trekken al gebruik maken van de veilig verwijder optie van xp.

Deze schakelaar lijkt me totaal niet geschikt om usb kabels te onderbreken samen met het niet gebruiken (vermoed ik) van die veilig verwijder optie lijkt me vroeg of laat problemen te geven.

Maar ja het kan natuurlijk goed werken, maar vraag is dan waarom wil je een usb onderbreken? Als je dat doet komt er toch geen poort vrij uit trekken lijkt me gemakkelijker.

edit ik lees je eerste post nog eens je wil usb apparaten afzetten zonder ze uit te trekken oké dat lijkt me te gaan. Alhoewel je mss een risico hebt.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

ik wil de USB niet onderbreken, maar een apparaat aan kunnen "verwijderen" [natuurlijk an veilig verwijderen] zonder em uit de pc te trekken, en dus ook "inpluggen" door simpelweg de schakelaar om te zetten

natuurlijk ben ik niet zo achterlijk dat ik alles zomaar onderbreek >> ik weet ook wel het een en ander van computers hoor...

edit: en hier zit 0% risico aan, omdat:

bij inpluggen: van 0 stroom naar genoeg stroom = schakelaar aan zetten >> usb apparaat stuurt signaal, windows ontvangt dat en denkt dat er een nieuwe USB kabel is aangesloten >> nieuw signaal

bij verwijderen: na veilig verwijderen staat geen stroom meer op apparaat = veilig >> schakelaar uitzetten laat windows denken dat USB kabel er niet meer is >> geen signaal meer

lijkt me redelijk veilig dus...

Berichten: 2.589

Re: Hoe werkt schakelaar

ik wil de USB niet onderbreken, maar een apparaat aan kunnen "verwijderen" [natuurlijk an veilig verwijderen] zonder em uit de pc te trekken, en dus ook "inpluggen" door simpelweg de schakelaar om te zetten

natuurlijk ben ik niet zo achterlijk dat ik alles zomaar onderbreek >> ik weet ook wel het een en ander van computers hoor...
Ik zeg niet dat je achterlijk ben, ik wilde je maar op mogelijk gevaar wijzen.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

dat snap ik :D

maar kunnen jullie mij helpen of niet?

Berichten: 2.589

Re: Hoe werkt schakelaar

Als je een vraag hebt stel maar, als iemand daarop het antwoord weet zal hij dat wel posten.

Berichten: 24

Re: Hoe werkt schakelaar

hier zijn mijn vragen weer:

hoe werkt zon schakelaartje? [zoals in de 1e post]

hoe is een USB kabel opgebouwd? > welke draden kom je tegen als je em doorknipt, welke zorgen voor de data, welke voor de stroom?

Reageer