[Folding] temperatuur processor

Moderator: Jan van de Velde

Berichten: 26

[Folding] temperatuur processor

(afgesplitst uit het nieuwe-vouwerstopic)
Jan van de Velde schreef:Jammer dat je er niet aan dacht je bestaande naam te gebruiken. Maar geeft niet, zet ik mijn "teller" gewoon eentje terug......

Dat je terug vouwt is belangrijker dan een vuiltje in de statistieken. Ik sta al veel te lang in de toptien naar mijn zin. Kick me out....... :D
Ik moet wel toegeven dat ik misschien even een paar daagjes stop. Mij pc heeft nogal problemen met zijn hitte. Bij 100% gebruik bereikt hij temperaturen van 70 graden, mijn mobo mag max 75 worden, gevaarlijk dicht bij de grens zit ik.

Moet even een heatsink installeren aan de achterkant dan kan ik weer verder.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

Mij pc heeft nogal problemen met zijn hitte. Bij 100% gebruik bereikt hij temperaturen van 70 graden,
Altijd goed om zoiets in de gaten te houden.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] temperatuur processor

Nice, een quadcore in onze rangen is altyd mooi meegenomen
Ik gebruikte ook een Quadcore (intel Q6600) en ging gestaag vooruit, maar de beste resultaten haalde ik toch toen ik de power van mijn GPU ging benutten: meer dan 70 procent van mijn punten is bij elkaar gesprokkeld door ong. 2-3 weken rekenwerk van mijn liefste ATI Radeon 3870... en ik ben maar een maand actief geweest als vouwer. :D

Berichten: 26

Re: [Folding] temperatuur processor

Ik gebruikte ook een Quadcore (intel Q6600) en ging gestaag vooruit, maar de beste resultaten haalde ik toch toen ik de power van mijn GPU ging benutten: meer dan 70 procent van mijn punten is bij elkaar gesprokkeld door ong. 2-3 weken rekenwerk van mijn liefste ATI Radeon 3870... en ik ben maar een maand actief geweest als vouwer. :P
beste,

Als je je cores en GPU optimaal wil benutten moet je je GPU laten samenwerken met 1 core. De andere 3 cores kun je nu afzonderlijk met folding laten werken. :D

Zo benut je dus je GPU 100% en je 4 cores 100% (je GPU heeft 1 core nodig om te draaien).

Let wel op dat het redelijk heet kan worden daarbinnen als je dit doet, eergister geprobeerd en ik haalde temperaturen van 84 graden wat WAY over max is....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

Folding is leuk, maar laten we nou asjeblief géén risico's met apparatuur gaan lopen. Dat zijn die extra WU's NIET waard. Erger nog, een paar van die verhalen de wereld in (computer doorgebrand door Folding) en potentiële vouwers schrikken zich een ongeluk.

Kun je véél beter een vriend/kennis/familielid stimuleren óók te gaan vouwen......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 26

Re: [Folding] temperatuur processor

Jan van de Velde schreef:Folding is leuk, maar laten we nou asjeblief géén risico's met apparatuur gaan lopen. Dat zijn die extra WU's NIET waard. Erger nog, een paar van die verhalen de wereld in (computer doorgebrand door Folding) en potentiële vouwers schrikken zich een ongeluk.

Kun je véél beter een vriend/kennis/familielid stimuleren óók te gaan vouwen......
Klopt, maar ik wil iedereen wel even attenderen dat men wel de temperatuur van de cpu wel eens moet bekijken, elke week 1x ofzo is een goed begin.

Zoals al is vermeld in het inleidingstopic is speedfan een redelijk goede indicatie wat de temperatuur van de cpu is ook het lijstje met processors en maximumtemperaturen heeft mij geholpen, normaal deed ik het een beetje op de tast :D nu weet ik wat max is.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

Zoals al is vermeld in het inleidingstopic ....
Marco bedoelt:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...mp;#entry301980
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 422

Re: [Folding] temperatuur processor

Ik gebruikte ook een Quadcore (intel Q6600) en ging gestaag vooruit, maar de beste resultaten haalde ik toch toen ik de power van mijn GPU ging benutten: meer dan 70 procent van mijn punten is bij elkaar gesprokkeld door ong. 2-3 weken rekenwerk van mijn liefste ATI Radeon 3870... en ik ben maar een maand actief geweest als vouwer. :D
Daar ben ik van op de hoogte :P Mijn volgend pc'tje zal dan ook minimum één krachtige grafische kaart ter mijner beschikking moeten stellen opdat ik wat meer gaming power heb, maar ook het team eens een stukje vooruit help inzake folding. Een GPU van behoorlijke kwaliteit vouwt op z'n gemak één of meerdere Quadcores voorbij. De 9800GX2 bijvoorbeeld, is in staat om een 10000 ppd te genereren.
Help mee eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en andere te bestrijden in de vrije tijd van je CPU...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=59270

Berichten: 1.007

Re: [Folding] temperatuur processor

marcogrinwis schreef:Ik moet wel toegeven dat ik misschien even een paar daagjes stop. Mij pc heeft nogal problemen met zijn hitte. Bij 100% gebruik bereikt hij temperaturen van 70 graden, mijn mobo mag max 75 worden, gevaarlijk dicht bij de grens zit ik.

Moet even een heatsink installeren aan de achterkant dan kan ik weer verder.
70 graden voor een moederbord is wel bizar hoog. Heb je wel casefans?
Jan van de Velde schreef:Folding is leuk, maar laten we nou asjeblief géén risico's met apparatuur gaan lopen. Dat zijn die extra WU's NIET waard. Erger nog, een paar van die verhalen de wereld in (computer doorgebrand door Folding) en potentiële vouwers schrikken zich een ongeluk.

Kun je véél beter een vriend/kennis/familielid stimuleren óók te gaan vouwen......
Amen. Ik heb een tijdje GeBoinct, maar ben daar sinds ik een nieuwe pc heb (core 2 duo) niet mee verder gegaan omdat ik geen zin heb om mijn CPU voortdurend superzwaar te belasten (ivm temperatuur, slijtage, vertraging pc, geluidsoverlast fans etc). Gister zag ik dat je met je GPU kunt vouwen en ik ben dat eens gaan proberen. Dat is toch wel echt een uitkomst. Zo haal je toch nog veel punten en het CPU-gebruik ligt bij mij slechts rond de 50%, prima te doen wat mij betreft. Weet iemand overigens een tabel te vinden met maximumtemperaturen voor de GPU?

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] temperatuur processor

Je GPU kan tot ong. 80-90°C gaan

Tussen de 40° en 50° zit je goed qua temperatuur bij gewoon gebruik en ongeveer 70° bij intensief gebruik zoals GPU folding of vette games :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

Dan heb ik prima ventilatie, want ook bij 100% folding (CPU) nooit meer dan 54°C
Je GPU kan tot ong. 80-90°C gaan
Is dat niet gevaarlijk generaliserend?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] temperatuur processor

Wat bedoel je met generaliserend?

Je GPU kan die temperaturen zeker aan en zelfs daarboven kan hij vaak nog naar behoren werken, sommigen tot 150°. Maar dat is verre van ideaal om met zo'n hoge temperaturen te draaien, dan meot je misschien eens investeren in betere koeling :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

Wat bedoel je met generaliserend?
Dat zo'n uitspraak betekent dat er geen GPU's zouden bestaan die bij 80-90°C al gevaar lopen. Is dat ook inderdaad zo?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 26

Re: [Folding] temperatuur processor

70 graden voor een moederbord is wel bizar hoog. Heb je wel casefans?
uhm.... 3 in mijn case, 1 op het moederboard 1 op mijn graph-card, 1 in mijn voeding 6 in totaal. :D .......

Ik moet nu een crazycool heatsink ergens vandaan zien te halen, ik heb op internet gelezen dat dit wel een uitkomst kan zijn.....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] temperatuur processor

uhm.... 3 in mijn case, 1 op het moederboard 1 op mijn graph-card, 1 in mijn voeding 6 in totaal. :P .......
Wat heb je eigenlijk gekocht? Een computer of een ventilatorkacheltje? :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer