1n34a diode

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 22

1n34a diode

ik ben bezig met een radio zelf te maken en hierbij heb ik een 1N34A diode nodig. Weet er iemand waarvoor dit staat en eventuele gelijkaardige diodes want ik vindt deze niet in belgië ( anders moet ik 50 euro aan transportkosten betalen voor iets dat 1 euro kost)? ik hoop dat iemand dit weet want ik ben radeloos

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: 1n34a diode

Dit is een diode van het germanium type. Worden over het algemeen in detectieschakelingen van radio's gebruikt.

Je kunt hem waarschijnlijk vervangen door elk ander type germaniumdiode. Zoek eens op diodes waarvan de typeaanduiding begint met AA of OA. Of vraag gewoon in een elektronicaonderdelenwinkel naar een germaniumdiode.

Berichten: 22

Re: 1n34a diode

dank u voor de uitleg maar ik heb nog een vraagje. zou ik dan in mijn radio ipv een 1n34a diode een 1n60 kunnen gebruiken ? wat is het verschil eigenlijk tussen die 2 want van diodes ken ik helemaal niks.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: 1n34a diode

Kijk eens in deze datasheet

Daar zie je dat de 1N34A en 1N60 gelijk van constructie zijn, en de specificaties lijken veel op elkaar. Dus volgens mij zijn ze goed uitwisselbaar.

Berichten: 22

Re: 1n34a diode

nogmaals bedankt. ik heb nog 1 vraagjes (ik weet dat ik moelijk doe :D ) maar is een aa117 diode ook goed??

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: 1n34a diode

Ja.

Reageer