Springen naar inhoud

De modknip

• Log in om te kunnen reageren

druijf

druijf

• >250 berichten
  • 320 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2008 - 16:52

Ik heb even een vraagje over het gebruik van de modknip. Als iemand over de schreef gaat wordt vaak zijn bijdrage of een deel daarvan verwijderd. Het gevolg is dan dat er wat gaten kunnen vallen in de discussie, en wat iemand gedaan heeft is dan totaal niet meer te achterhalen. Mijn vraag daarbij is deze: waarom kan een moderator niet gewoon ingrijpen door commentaar te geven bij een posting i.p.v. de post weg te knippen? Ik vind het zelf nogal rigoreus. Wat is de meerwaarde van het weghalen van tekst?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 oktober 2008 - 17:17

Druijf, ik begrijp waar je vraag vandaan komt hoor, maar bekijk het zo: over het algemeen zullen we trachten topics in goede banen te leiden zonder dergelijke maatregelen te gaan gebruiken. Indien bepaalde adviezen van mods echter genegeerd worden, kunnen we niet anders dan rigoreus ingrijpen. We knippen overigens zo weinig mogelijk, het gebeurt sneller dat een bericht verwijderd wordt, maar zulks valt meestal minder of helemaal niet op. Het laten staan van stukken tekst die ingaan tegen de regels heeft helemaal geen meerwaarde.

Verder lichten we natuurlijk alleen de gebruiker in kwestie in over het verwijderen en de reden daartoe, wij willen ieders privacy respecteren (in het geval van knippen is het meer open natuurlijk, maar soms nodig).

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 14 oktober 2008 - 17:19

Het weghalen van teksten doen wij op het moment dat een tekst niet past in de discussie of als hij beledigend of op een andere manier tegen de regels is. Het doel hiervan is de discussie juist gaande te houden.

Op het moment dat een gebruiker namelijk off-topic gaat, komt het wel vaker voor dat de hele discussie ontspoort. Zeker bij beledigende berichten naar andere gebruikers, is het risico van een flamewar zeer hoog.

wat iemand gedaan heeft is dan totaal niet meer te achterhalen.

Voor de goede voortgang van de discussie is het vaak beter dat gebruikers niet kunnen ziet wat een andere gebruiker misdaan heeft. Wel staan vaker weggeknipte stukken bewaard in de moderatorsectie, dus wij weten wel wat iemand gezegd heeft.

Daarnaast zetten wij ons als team in om - als er een stuk weggeknipt is - de discussie zo logisch mogelijk te houden.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures