Nieuw economisch systeem redt ook derde wereld.

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gesloten
Berichten: 2

Nieuw economisch systeem redt ook derde wereld.

Economie is hot. Het gaat niet goed met onze economie en dan moet U eens vragen aan vluchtelingen in Darfur wat er niet goed is aan onze economie. Het is in Afrika en andere 3e en 2e wereldlanden waar economische misstanden heersen. Daar is de economische crisis, maar die crisis en onze crisis zijn op heel eenvoudige wijze af te wenden. Ik heb een nieuwe vorm van economie bedacht die alle armen over de gehele wereld kan helpen. We kunnen ze een wereld geven gelijk aan de onze en dat op hele korte termijn. Ik denk dat het werkt, maar misschien is er iemand die me op fouten kan wijzen. Misschien werkt het wel en dan is mijn vraag, wanneer beginnen we, dus wanneer wordt het door staatshoofden gelezen en goedgekeurd? Ik heb dus alle hulp nodig.

We moeten op de eerste plaats de armoede overal ter wereld aanpakken en op de tweede plaats moeten we onze economie staande houden. De overheid moet ingrijpen. Ik weet hoe. Alle landen moeten samensmelten to een groot wereldland. We moeten grenzen verleggen. Er moet maar een enkele leider aan de macht komen die een enkele overheid leidt met eventueel de huidige landen als provincies. Die overheid moet in het bezit worden gesteld van een geldmachine die oneindige hoeveelheden geld kan drukken. Een enkele wereld, dus een enkele munt. Dus de overheid is oneindig rijk, maar moet dat geld verstandig besteden. U kan me nu voor gek verklaren, maar dat zal veranderen naarmate U verder leest.

Met die geldmachine kan de overheid alles. Ze kunnen alle armen zonder werk in de derde en tweede wereld uitkeringen geven, want ze zijn oneindig rijk. Ze kunnen de lonen die men in arme gebieden krijgen en die veel te laag zijn, aanvullen met een subsidie. Zal er dan geen inflatie ontstaan? Nee, als volgt kan de overheid de prijzen stabiliseren, zodat het geld niet minder waard wordt doordat de prijzen stijgen. Het is vooral belangrijk dat de overheid de prijzen overal ter wereld op een zelfde hoogte brengt en die prijzen op twee manieren kan manipuleren. De eerste manier is om de prijzen vast te stellen tussen bepaalde marges, die via wetgeving en regelgeving kunnen worden beïnvloedt. De tweede manier is dat de oneindig rijke overheid winkels laat bouwen die precies dezelfde producten verkopen aan de consumenten, alleen kan de oneindig rijke overheid zonder verlies te lijden onder de prijzen van de concurrenten gaan liggen om de prijzenmarkt te beïnvloeden.

Het is heel belangrijk dat alleen de rijke miljonairs die bedrijven bezitten te betalen en ze nog rijker te maken. Dus het geld dat de overheid besteedt kan ze het beste direct aan de miljonairs betalen die de bedrijven bezitten. Daar heeft Jan modaal toch geen last van en de miljonairs kunnen beperkt worden in hun koopgedrag door ze te verbieden dat ze teveel land kopen, zodat de autogarage en de schoenengarderobe niet al te groot kan worden. Dat land is van de overheid. Maar zoals thans het geval is, is dat de geldstroom altijd eindigt in de zakken van de miljonairs, dat blijft ook als de overheid oneindig rijk is. Dat zijn zo'n maximaal 100.000 miljonairs? Het is belangrijk om te weten dat alleen die miljonairs rijker worden, alleen die maximaal 100.000 personen.

Maar nu komt het mooie. De overheid kan de derde en tweede wereld redden, door de miljonairs er te laten bouwen wat er nodig is. De miljonairs wordt gevraagd om er dermate investeringen uit te voeren die allemaal door de oneindig rijke overheid worden betaald. Het geld eindigt bij de miljonairs die toch al teveel hebben. Zij kunnen de economie op een gegeven moment onderuit halen door iedereen rijk te maken, maar daarover spreek ik dadelijk meer. Dat heeft geen nadelige gevolgen, maar we kunnen dat ook verbieden. We kunnen dat zelfs voorkomen als we al het geld digitaal maken en de digitale weg controleren. Dus de miljonairs wordt gevraagd grote projecten te verwezenlijken in Afrika en elders. Er wordt dan direct een overvloed van werk gecreëerd en vele mensen zitten op werk te wachten, dus worden zij ook geholpen.

De wereld is democratisch dus moeten we globaal stemmen op het beste idee van de beste partij. Mijn partij bestaat nog niet, maar kan door het volk erkend worden en dat is de partij van de internationale nationalen en de democratische aanvechting, oftewel de pinda. Its a peanut, of is het nuts? We moeten op zo'n partij stemmen, denk aan kindersterfte, kinderprostitutie, kinderarbeid, verslaafde kinderen in Brazilië, ik kan dat land wel uitspugen, waarom halen ze die kinderen niet van de straat, de rijke egoïsten! Stem voor de kinderen. Adoptie kan zelfs gesubsidieerd worden door de overheid. Weeshuizen kunnen gebouwd worden, ziekenhuizen, scholen, etc. Allemaal betaald door de oneindig rijke overheid.

Het is net geen kapitalisme, net geen communisme, maar het is het Leonisme. Loopt dat Leonisme niet stuk, omdat generaties telkens rijker worden door erfenissen? Dat maakt niet uit. Men zal stoppen met werken en pas weer gaan werken als ze een nieuwe computer nodig hebben die net kapot gegaan is, ik bedoel, stel dat iedereen, honderden generaties verder, miljonair is, dan hoeft men alleen nog maar te werken voor het voedsel en de drank. Dat kunnen ze om beurten doen en in ploegen. Pas als de computer kapot is moet men weer aan het werk voor een nieuwe computer. Dat zien we dan wel. Maar het grootste gedeelte in die eeuw kan lekker luieren. Stem op de pinda en ik verhoog Uw en ieders loon met maximaal 33%. Het plan met die oneindig rijke overheid kan alle kanten op, het is zeer flexibel en onfeilbaar. In theorie is het mogelijk en de theorie is de spiegel van de praktijk, dus moet het praktisch goed kunnen gaan. Ik zet U aan het denken, dus denkt U met mij mee. We doen het vooral voor de arme kansloze kinderen. Spreek ieder mens over de gehele wereld aan op hun geweten en zij zullen instemmen met dit plan. Iedereen heeft een goed hart voor armen en voor kinderen. We kunnen kinderen van de dood redden. Als U mij begrijpt, moet U ingrijpen, want U en ik willen geen kinderen laten sterven doordat we niks doen. Mijn dank voor Uw aandacht.

Ik moet nog effe toevoegen dat de overheid, net zoals in het communistische systeem alle bedrijven, fabrieken etc. koopt van de eigenaren dus van de miljonairs. Dan werkt iedereen voor de overheid, dus lonen krijgt men van de overheid en men zal zijn loon besteden aan wat de overheid te bieden heeft. Dan is de cirkel rond. Het moet ook zo blijven dat een directeur meer verdient dan een onderdirecteur, want dat beïnvloedt onderlinge concurrentie, met als gevolg dat de productie niet verslapt. de overheid kan ook nog een stukloon als extraatje geven om de werknemers extra te motiveren. Het plan kan alle kanten op.

Adios,

Leon.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Nieuw economisch systeem redt ook derde wereld.

Die overheid moet in het bezit worden gesteld van een geldmachine die oneindige hoeveelheden geld kan drukken. Een enkele wereld, dus een enkele munt. Dus de overheid is oneindig rijk, maar moet dat geld verstandig besteden. U kan me nu voor gek verklaren, maar dat zal veranderen naarmate U verder leest.

Met die geldmachine kan de overheid alles.
Leon,

Dat berichtje van StrangeQuark in die andere topic geldt voor al jouw posts. Je moet eens eerst nazien en begrijpen hoe het huidige systeem werkt voordat je kan snappen waar het faalt en andere voorstellen doen.

Het spijt mij om dit te moeten zeggen maar jouw post is niet werkende fantasie.

Als je gelooft dat door zomaar geld bij te drukken er rijkdom ontstaat, snap je er echt niets van.

Het enige dat zo'n geldmachine doet is het bestaande geld ontwaarden. Als het zo simpel was zaten we nu niet in een financiële en hierop volgend economische crisis, maar we lieten de bestaande geldmachines een aantal weken op hoger tempo geld drukken.

Een voorbeeld:

In Zimbabwe drukken ze maar geld bij en maken ze de getallen op de briefjes maar groter en groter.

Zelfs de arme sukkelaars die haast dood vallen van de honger hebben daar fortuinen (uitgedrukt in bedrag) maar die niets waard zijn.

Kijk eens naar deze pagina:

http://www.knack.be/nieuws/wereld/inflatie...ticle23781.html
Vooral de prijs van brood en graan is sterk gestegen. Zo kost een brood tussen de 7.000 en 10.000 Zimbabwaanse dollar of ongeveer 41 tot 58 Amerikaanse dollar, aldus de krant.

Op maandbasis nam de inflatie met 1.760,9 procentpunt toe van 839,3 procent tot 2.600,2 procent op een maand tijd. In juni liep de inflatie op jaarbasis op tot 11,2 miljoen procent.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenl...t_zimbabwe.html

Die mogen daar zoveel geld blijven drukken en getallen op die briefjes vergroten als ze willen, zolang daar structureel niets wijzigt moet die half uitgehongerde mensen alleen maar groter broekzakken op hun kledij naaien om dat dikker en dikker pak waardeloos geld in kwijt te raken, waar ze exact evenveel of nog minder met kunnen kopen dan met dat vroeger dunner pak geld.

Voordat je dus hardop droomt over Leonisme, moet je eerst trachten te snappen hoe de dingen werken. En een geldmachine die oneindig veel geld drukt lost echt niets op. Daar gaan alleen maar nog meer bomen met verloren.

En een land maken met één wereldregering ........

Tegen het tempo dat wij in België proberen een paar zaakjes af te spreken tussen relatief kleine groepen, wonen we allang ergens op mars onder van die grote eco-koepels of weet ik waar voor dat er één wereldregering is.

Bekijk jouw eigen berichtjes eerst een grondiger. Zoek uit wat je begrijpt van wat er reeds is en hoe het werkt. En dan bekijk je je eigen ideeën kritisch en onderbouw ze. Niet met vage begrippen maar praktisch toepasbare dingen.

Ik twijfel niet aan jouw goede intenties maar jouw post is niets meer dan een vage droom zonder enige werkelijkheidszin.

En verder voldoen jouw berichtjes hoegenaamd niet aan de eisen van onderbouwing eigen aan het forum.

Een ezeltje-strek-je om aan goud te geraken en rijk te worden bestaat alleen in sprookjes.

Eric

.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Nieuw economisch systeem redt ook derde wereld.

Om eerder genoemde redenen op slot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten