Springen naar inhoud

[systeemtheorie] transferfunctie

• Log in om te kunnen reageren

rvdp

rvdp

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 15:12

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de transferfunctie Vo/Vi kan bepalen van een filter zoals in de afbeelding, via Laplace. Ik weet hoe het gaat voor de standaard RL, RLC, ... netwerken, maar hoe moet ik hier te werk gaan?
Dank u!

http://img219.images...transferep7.jpg

Afbeelding vlug in Paint gemaakt... :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 oktober 2008 - 17:18

Het originele probleem splits je best op in deelproblemen.

1/ Bepaal eerst de vervang-impedantie LaTeX van het rechterdeel (d.i. het netwerk bestaande uit de takken met de 2 spoelen LaTeX en 2 weerstanden LaTeX ). Dit kan je op verscheidene manieren doen (wetten van Kirchoff, herkennen op zicht van 2 eenvoudige deelschakelingen, ...).
2/ Je hebt dan een netwerk bestaande uit de linkerspoel LaTeX en linkerweerstand LaTeX , en de impedantie LaTeX die je net berekende. Bepaal nu de vervang-impedantie LaTeX van de weerstand LaTeX en de impedantie LaTeX . Dit is niet anders dan een simpele parallelschakeling.
3/ Bepaal nu de vervang-impedantie LaTeX van de linkerspoel LaTeX en de impedantie LaTeX . Dit is niets anders dan een simpele spanningsdeling.

Als je nog vragen hebt, laat maar weten; als je tot een oplossing komt maar niet zeker weet of deze correct is, wil ik ze gerust controleren.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures