Geschiedenis van wetenschap en techniek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 56

Geschiedenis van wetenschap en techniek

Een wetenschaps forum zonder posts over geschiedenis van wetenschap? Of heb ik niet goed gezocht?

Het is mij al meer opgevallen dat er weinig of geen belangstelling lijkt te bestaan voor dit onderwerp. Zelfs de enigste nieuwsgroep die ik hierover gevonden heb, soc.history.science, lijdt een bijna vegeterend bestaan. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt of beter nog laten zien dat ik het fout heb. Ikzelf vind het heel interessant en zou graag over discussieren, maar vind er geen plaats voor om dat te doen. Zelf heb ik een begin gemaakt in het subforum Elektrotechniek met een vraag over de geschiedenis van de condensator.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.264

Re: Geschiedenis van wetenschap en techniek

Waarom doe je dat niet in het forum "geschiedenis" ?

En ja, er is weinig belangstelling voor. Beetje een "sign of the times" vrees ik. Da's ook de hoofreden dat er geen apart (sub)forum voor is.

Maar dat mag niemand beletten er topics over te openen. Velen vinden het best wel interessant, op het vlammetje achterop het fornuis, wel te verstaan.

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=93347
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 56

Re: Geschiedenis van wetenschap en techniek

Waarom doe je dat niet in het forum "geschiedenis" ?
Ja dat zou kunnen, maar ik ben op zoek naar het technische verhaal en weten historici daar veel van?

Anderzijds weten wetenschappers en techneuten vaak ook weer niet veel van de geschiedenis van hun vak. Ziedaar het probleem als er geen apart forum is.

Vaak zie je dat filosofen de enige zijn die zich met wetenschapsgeschiedenis bezig houden, maar ja daar voel ik mij weer niet zo thuis.

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat een forum slechts bestaansrecht heeft als er ook gebruikers zijn. Welnu ik zal eens kijken of ik anderen op kan porren om hier over mee te discussieren door zo nu en dan een een vraag of stelling te posten.

Reageer