Boek of site over differentialen?

Moderators: dirkwb, Xilvo

Reageer
Berichten: 311

Boek of site over differentialen?

Goeiedag!!

Ik zou me o zo graag bijboeken over het opstellen van differentialen. In onze -toch wel redelijk uitgebreide- bibliotheek, vind je alleen inleidende wiskunde. Op onze hogeschool vind je alleen boeken over hoe je deze bekomen differentiaalvergelijkingen moet oplossen, en niet het opstellen zelf. Met Maple te vriend vind'k het overbodig het met de hand om te zetten...

M'n interesse gaat niet uit naar het oplossen van een gegeven differentiaalvergelijking, maar wel naar het opstellen ervan, als je een fysisch probleem hebt. "Deze parameter heeft zo'n verband met deze, welke op zijn beurt afhangt van....enz..."

Het allerliefst zou'k een boek of site in handen krijgen met een paar fysische vraagstukken (vb. bereken de snelheid in functie van de tijd ~met een variabele versnelling) en daaronder de opstelling van de differentiaalvergelijking.

Het is frustrerend om altijd vast te lopen op fysische problemen, door m'n onkunde in het differentiëren...

Erg bedankt!

Victor
Only an optimist can see the nature of suffering

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Boek of site over differentialen?

Mogelijk vind je in deze topic al wel iets.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 311

Re: Boek of site over differentialen?

Hmm...

Titel: Mathematical Methods of Physics

Schrijver: Mathews & Walker

Omschrijving / vakgebied: Beschrijving van wiskundige technieken die worden gebruikt in de natuurkunde.

Deze lijkt me heel interessant!

Dankjewel!!

Victor
Only an optimist can see the nature of suffering

Reageer