Muis in voedselbak

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Muis in voedselbak

Wij hebben kippen thuis vor de eieren. Daarom hebben wij dus een bak met graan enzo in de garage staan. Nu wou ik deze avond de kippen eten ngeven, voelde ik daar een zacht ding. Ik trok mijn hand terug en zag er een muis inzitten. Hoe is dat beest erin geraakt? Die bak is namelijk toch een goeie 50 centimeter hoog.

Afbeelding

Sorry voor de foto, ik heb namelijk juist een nieuw digitaal toestel gekocht :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 116

Re: Muis in voedselbak

Ik zou ook gewoon de trap gebruiken om er in te komen. Misschien als je die opzij zet dat het lukt. Dan zou ik ook geen poging meer wagen. succes.
BioLog.nl Life Sciences and BioNews

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Muis in voedselbak

Onderschat muizen niet... Ze kunnen erg hoog springen en vanalles gebruiken als opzetje.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Muis in voedselbak

Ik kan Bas' antwoord alleen maar beamen. Wij hebben thuis (tamme) muizen. Die zijn erg handige klimmers. Sprongen van een halve meter zijn voor zo'n klein muisje geen probleem. Ook deksels optillen kunnen ze, als je die niet vergrendelt. In vergelijking tot hun wilde broeders en zusters zijn ze wat betreft hun atletische kwaliteiten nog niets. Die wilde rakkers klimmen een muur op als het moet. Ik heb er eens eentje moeten vangen, ik wist echt niet wat ik zag. Je hebt het muisje toch wel vrijgelaten? Mooie foto trouwens, scherp, goede kleuren en zo. Wat voor toestel heb je? (off topic, maar dat mag hopelijk wel eventjes?) :shock:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Muis in voedselbak

Ik kan Bas' antwoord alleen maar beamen. Wij hebben thuis (tamme) muizen. Die zijn erg handige klimmers. Sprongen van een halve meter zijn voor zo'n klein muisje geen probleem. Ook deksels optillen kunnen ze, als je die niet vergrendelt.  In vergelijking tot hun wilde broeders en zusters zijn ze wat betreft hun atletische kwaliteiten nog niets. Die wilde rakkers klimmen een muur op als het moet. Ik heb er eens eentje moeten vangen, ik wist echt niet wat ik zag. Je hebt het muisje toch wel vrijgelaten? Mooie foto trouwens, scherp, goede kleuren en zo. Wat voor toestel heb je? (off topic, maar dat mag hopelijk wel eventjes?) :shock:
Ik heb het buiten vrijgelaten en het liep vliegensvlug de garage weer in. Ik kan hem dus binenkort weer verwachten :?:

ik heb een Slimline X5 van Traveler (of omgekeerd) 5.2 megapixels.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Muis in voedselbak

Volgende keer eerst even de garage dichtdoen dan maar (niet makkelijk met zo'n spartelend beest in je hand). Een vergiet in combinatie met een kartonnen plaat of houten plankje wil ook nog wel eens dienst doen als handig vangapparaat. Een steen op het deksel van je bak met kippevoer is ook geen overbodige luxe, misschien als 'ie niet meer bij het voer kan dat hij dan vanzelf gaat verhuizen (hopelijk niet je huis in). Sterkte! :shock:
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Reageer