Springen naar inhoud

Invloed van variabele lichtsnelheid op natuurwetten

• Log in om te kunnen reageren

H4N5

H4N5

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2008 - 13:30

Ik moet een presentatie maken over de VSL-theorie, waarin gesteld wordt dat de lichtsnelheid vroeger hoger was.
Ik moet weten wat dat voor invloed heeft op natuurwetten. Ik heb al veel gezocht maar kan niets vinden. Hopelijk kan ik hier hulp krijgen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 oktober 2008 - 13:46

Dit is een beetje algemene vraag. Welke natuurwetten wil je onderzoeken of wil je onderzoeken hoe we de VSL theorie zouden kunnen toetsen? Ik zou eerst voor jezelf eens uiteen zetten, waarom mensen op het idee kwamen om VSL theorie uit te werken. Bij de Wiki http://en.wikipedia...._speed_of_light pagina vind je een hele hoop referenties, zit daar niets tussen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

H4N5

H4N5

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 oktober 2008 - 14:51

Dit is een beetje algemene vraag. Welke natuurwetten wil je onderzoeken of wil je onderzoeken hoe we de VSL theorie zouden kunnen toetsen?

Er zijn niet speciaal bepaalde natuurwetten die ik wil onderzoeken. De opdracht gaat over de invloed op natuurwetten in het algemeen. Dus het gaat eigenlijk om elke natuurwet waar dit invloed op heeft. Het enige wat ik er verder over kan zeggen is dat de natuurwetten een beetje bekend mogen zijn. Dus niet ťťn of andere ingewikkelde natuurwet waar het op het voortgezet onderwijs nooit over zal gaan.

Jajaja

Jajaja

• >250 berichten
  • 270 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2008 - 18:04

Ik weet nix van die VSLtheorie enzo, maar ik probeer je te helpen dus doe een paar opties
Wat dacht je van E=M x C2=> dit zou betekenen dat uit massa verschillende hoeveelheden energie kunnen worden gehaald.

En de afstand van een lichtjaar wordt anders

Veranderd door Jajaja, 23 oktober 2008 - 18:07

Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 oktober 2008 - 10:33

Ik weet nix van die VSLtheorie enzo, maar ik probeer je te helpen dus doe een paar opties
Wat dacht je van E=M x C2=> dit zou betekenen dat uit massa verschillende hoeveelheden energie kunnen worden gehaald.

En de afstand van een lichtjaar wordt anders

Volgens mij zegt VSL niet dat het nu anders is, want dat zou nooit een vatbare theorie zijn (het is immers experimenteel niet zo), wat VSL zegt is dat het vroeger een stuk sneller ging, om bepaalde kosmologische problemen op te lossen. Het is een beetje hetzelfde als het Higgs model, het is ingevoerd om de gapende problemen van een theorie op te lossen.

H4N5, wat weet je hier nu precies over, kan je vertellen wat je tot nu toe weet, dan kunnen mensen makkelijker inhaken op je verhaal. Ik neem aan dat je ook iets onderzocht hebt over horizon problemen? Hoeft niet natuurlijk, hoe diep wil je gaan. Of wil je weten wat er nu anders zou zijn als de lichtsnelheid nu groter zou zijn? Wat wellicht zo is, is dat de zon dan veel harder warmte uit gaat stralen, en de atoombommen van hiroshima en nagasaki, nog veel desastreuzer zouden zijn geweest (de E=mc2 van Jajaja). Maar waar je mee bezig bent is natuurlijk niet helemaal bovenbouw van de middelbare schoolstof. Je zult toch op rare dingen uit gaan komen. F=ma en dergelijke wetten zullen denk ik niet echt anders worden. Je zult het moeten zoeken in optica experimenten, quantum mechanica en relativiteit. Wellicht dat de breking van licht anders zou worden in een materiaal. Ik denk dat alle lichtstralen heftiger afgebogen zullen worden in materialen. Diamanten zullen anders gaan fonkelen, glasvezel communicatie zal moeilijker worden, omdat je minder mag buigen (denk ik) dus de kabel is sneller onbruikbaar. Zijn dat een beetje dingen?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

H4N5

H4N5

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 oktober 2008 - 18:22

Ik heb ondertussen zelf al wat mogelijkheden gevonden:

1. Langere meter
2. Roodverschuiving
3. - of Uitdijende heelal moet eerst enorm snel zijn gegaan
4. horizon van de ruimte verder weg
5. Radioactief verval veranderd
6. Massa groter geworden
7. Veranderingen in atoommassaís
8. Verandering van constante van Planck
9. Veranderende tijd gemeten met atoomklok en baan van planeten
10. Fine Structure Constant groter
11. Universum van 6000 jaar oud

Ik heb hier(voorlopig) genoeg aan, maar als iemand nog iets interessants weet te vertellen, mag dat natuurlijk altijd.

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 oktober 2008 - 08:54

11. Universum van 6000 jaar oud

Er zijn mensen die beweren dat het universum 6000 jaar oud is en dat je dan met VSL kunt verklaren waarom het er veel ouder uitziet dan 6000 jaar. Dit betekent echter niet dat je vanuit VSL kunt zeggen dat het universum 6000 jaar oud is.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures