Springen naar inhoud

Herhaald leven..

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 06 mei 2005 - 21:09

Even een theorie die ik zelf bedacht heb en die ik naar mijn mening wel kan onderbouwen.

Mijn inziens leven wij ons leven keer op keer met ongeveer precies dezelfde omstandigheden. Derhalve bestaat het niet dat iemand in de toekomst zou kunnen zien, zoals Nostradamus dat kon, maar in feite zijn het mensen die diep in het verleden kunnen kijken en het ons als een toekomstbeeld voorschotelen.

Denk eens even na en vraag jezelf eens af, is er een eind in het universum oftwel.... komt er een eind aan de leegte? Je zult vermoedelijk antwoorden met nee, ongeacht het feit dat je het zelf niet zou kunnen bevestigen en bewijzen. Je zegt nee, omdat je verstand deze "eind" niet kan bevatten. Echter zou je het ook niet kunnen bevatten wanneer er wel een eind zou zijn, aangezien we altijd zeggen dat er na een eind weer een begin moet zijn.

Gezien de ruimte zelf geen eind heeft, dan zal er ook geen einde zijn in tijd. M.a.w. Tijd heeft altijd al bestaan, de ruimte heeft altijd al bestaan er is dus nooit een begin geweest.

Om terug te komen over mijn theorie.. Gezien mijn theorie dat het heelal altijd al heeft bestaan zonder een begin der tijd, moet het ook logisch zijn, ongeacht hoe gering de kans ook is, dat de huidige omstandigheden zich al ontelbare keren heeft voorgedaan. M.a.w. wij hebben ons leven al ontelbare keren geleefd en zullen het blijven herbeleven omdat ruimte en tijd oneindig is en zal blijven.

De kans dat ons melkwegstelsel met alle andere melkwegstelsels zal gaan samensmelten tot een geheel, tot een enkel massa totdat er weer een Super Nova (Big Beng) komt en er weer alles excact weer zo zal gaan uitzien zoals het nu is is inderdaad misschien wel 1 op de triljoen tot de macht triljoen... Maar gezien het feit dat de tijd ons niet in de weg staat zal het uiteindelijk wel gebeuren en blijven gebeuren.

Graag zou ik een goed verweer woord willen horen van iemand die het hier niet mee eens is. Ik ben wel benieuwd of dat wel mogelijk is.

groeten,

Marcel Jannenga.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2005 - 22:33

Kan iets wat oneindig groot is, zich na een oneindig lange tijd, oneindig vaak herhalen?

• Gast

Geplaatst op 06 mei 2005 - 23:54

Je ziet hier iets over het hoofd P.

Namelijk dat ik het hier niet heb over het oneindig herhalen van iets wat sowieso oneindig is zoals de ruimte en tijd, maar dat ik het heb over de melkwegstelsels en dus de materie zelf.

Dat wat altijd weer eindigt en zichzelf weer zou kunnen herhalen door het oneindige van de tijd.

Red BoriZ

Red BoriZ

• >100 berichten
  • 215 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2005 - 09:43

Maar wat verklaard houw theorie nou. Het is iets met in de toekomst kijken, maar toch blijven dingen me niet duidelijk.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick

• Gast

Geplaatst op 07 mei 2005 - 10:27

Er wordt niet in de toekomst gekeken, maar naar het verleden.

Mijn theorie is gebasseerd op het feit dat tijd en ruimte oneindig is, waardoor gebeurtenissen in het verre verleden zich weer kan blijven herhalen ook al is die kans zeer klein, de kans is niet 1 op oneindig.

Gewoon een voorbeeld, laten we zeggen dat de "tijd" altijd heeft bestaan en er dus nooit een begin was van die tijd. Laten we dan ook eens aannemen dat alles wat nu bestaat, ook biljoenen jaren geleden heeft bestaan en dat het biljoenen jaren daarvoor ook al heeft bestaan enz. dan betekent dit dus toch ook dat het al oneindig keren heeft bestaan en dat dit zich oneindig keren zal gaan herhalen. Toch?

M.a.w. we zitten gevangen in een lus waar wij nooit uit zullen komen.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2005 - 11:38

Namelijk dat ik het hier niet heb over het oneindig herhalen van iets wat sowieso oneindig is zoals de ruimte en tijd, maar dat ik het heb over de melkwegstelsels en dus de materie zelf.

Dat wat altijd weer eindigt en zichzelf weer zou kunnen herhalen door het oneindige van de tijd.

Ja dat zou kunnen.

Maar stel dat je van 'oneindige diversiteit' uitgaat.

Of eindige materie en oneindige lege ruimte.

Het hangt er maar vanaf waar je het woordje 'oneindig' voor plakt.

• Gast

Geplaatst op 07 mei 2005 - 17:58

Ja dat zou kunnen.

Maar stel dat je van 'oneindige diversiteit' uitgaat.

Of eindige materie en oneindige lege ruimte.

Het hangt er maar vanaf waar je het woordje 'oneindig' voor plakt.

Die mogelijkheid is er, echter oneindig veel variatie in de zin dat er nooit een eind zal komen in de diversiteit, maar dat er tussen die diversiteit in wel plaats is voor iteratie

Red BoriZ

Red BoriZ

• >100 berichten
  • 215 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 mei 2005 - 09:40

Goed ze kijken terug, maar hoe hebben ze dat dan onthouden als er een hele oerknal tussen zit (wat nogal wat sporen wist lijkt mij).
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick

• Gast

Geplaatst op 08 mei 2005 - 12:06

Goed ze kijken terug, maar hoe hebben ze dat dan onthouden als er een hele oerknal tussen zit (wat nogal wat sporen wist lijkt mij).

Het leven wordt door het licht als beelden de ruimte ingeslingerd en blijft daar voor eeuwig. Dit is voor mij ook het bewijs dat de ruimte er altijd al was en niet is gevormd tijdens de Big Beng. De hersenen van bepaalde personen dienen dan als een soort ontvanger en zie daar... men ziet beelden van het verleden en intrepeteren het als de toekomst. Misschien wel erg ver gezocht, maar dat is wat filosofie inhoudt... zoeken naar antwoorden al dan niet wetenschappelijk bewezen.

janos

janos

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 mei 2005 - 00:26

Het leven wordt door het licht als beelden de ruimte ingeslingerd en blijft daar voor eeuwig. Dit is voor mij ook het bewijs dat de ruimte er altijd al was en niet is gevormd tijdens de Big Beng. De hersenen van bepaalde personen dienen dan als een soort ontvanger en zie daar... men ziet beelden van het verleden en intrepeteren het als de toekomst. Misschien wel erg ver gezocht, maar dat is wat filosofie inhoudt... zoeken naar antwoorden al dan niet wetenschappelijk bewezen.

Ik vind het geen bewijs hoor .... gezien dat het best mogelijk is dat er wel een begin geweest moet zijn en van af dat moment alles onuitwiswaar vast ligt. Voor gevoelige mensen hiervoor acht ik het mogelijk dat men beelden kunnen zien van het verleden. Voor toekomstige zaken zal het naar mijn idee anders moeten liggen. Dit zal meer te maken hebben van eigen visie wat in beelden geprojecteert kan worden of visie's van andere
gevoelsbronnen waarvoor je gevoelig voor kunt zijn.
Naar mijn idee kunnen mensen allerlei gevoels indrukken ontvangen wat ik weer een beetje vergelijk met radiozenders en ontvangers. Zou je nu met je ogen alle radio energie kunnen zien, dan waan je je als een vis in het water overal om je heen is die energie aanwezig in allerlei modes en frequentie's. Je radio-ontvanger bepaalt wat hij wil (en kan ) doorlaten. En zo is het volgens mij ook te vergelijken met gevoelens uitzendingen. Het is overal aan wezig maar je gevoels-ontvanger moet het wel kunnen ontvangen en decoderen.
Er is geen dood maar voor ik het check eet ik normaal mijn brood.

• Gast

Geplaatst op 09 mei 2005 - 22:26

Mijn theorie is niet gebasseerd op feiten (zoals van vele) en ik heb er ook geen onderzoek naar gedaan zoals wetenschappers dat zouden doen, maar filosoferen is naar verklaringen cq antwoorden zoeken op vragen die je jezelf stelt. Ik heb dit ook al op een ander forum gezet.. maar wil jullie toch even wat toelichten.

Mijn theorie is niet zomaar komen aanwaaien. Ik heb werkelijk veel boeken ed. gelezen en veel hierover nagedacht. Verder heb ik echter nergens boeken kunnen vinden m.b.t. oerknallen, wormgaten ed. dat op feiten berust, alles is maar theorie.

Mensen zijn geneigd alles te verwerpen wat in strijd is met het bekende. Zeggen dat wat natuurkundige zeggen, en nemen theorieen van filosofen en/of genieen zoals Einstein, Hawkings als zijnde het enige juiste..

Voorbeeld: Ik zeg dat tijd en ruimte altijd bestaan heeft, echter kan ik het niet bewijzen. Toch zijn er mensen die zeggen dat het niet juist is wat ik zeg alleen omdat een ander geleerde een andere theorie heeft wat ook niet op feiten gebasseerd zijn. Hebben die mensen die mij proberen onderuit te halen zelf dan ook een onderzoek gedaan?

Alles, maar dan werkelijk alles is gewoon "Pi". Dat betekent automatisch dat er geen begin is en ook geen eind. Echter moet je het wel als een cyclus zien dat geen begin of eind heeft maar zichzelf wel kan herhalen. Een goed voorbeeld van een oneindige cyclus waar geen begin of eind aan komt:
Neem maar een filmpje van 5 sec. die je met de repeat optie aanzet. Het filmpje zelf wordt dus oneindig keer herhaalt terwijl er wel telkens een begin en eind in het filmpje zelf zit terwijl de cyclus oneindig is. Immers, het filmpje begint bij 0 sec. en eindigt bij 5 sec, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. Iets hoeft dus zelf niet oneindig te zijn, maar kan dus wel oneindig keer herhalen.

Er is dus wel degelijk een afgebakend gebied in genoemde voorbeeld. Misschien is tijd wel niet oneindig, maar de tijd zelf stopt in ieder geval niet!

• Gast

Geplaatst op 10 mei 2005 - 10:13

In een andere thread wordt er gesproken over Dualisme. Hier kan ik gelijk mooi terugkomen op mijn theorie.

Eindig + Oneindig = Evenwicht = In mijn ogen "Herhaling"

• Gast

Geplaatst op 10 mei 2005 - 15:19

Mijn theorie die ik hier een tijd geleden had gepost was ongeveer hetzelfde, alleen ik denk dat er na elke bigbang een bigcrunch plaatsvind en dat dit proces nooit stopt. Dit brengt met zich mee dat elke uitkomst zich (hoe lang het ook duurt) weer herhaald..

Het heelal is er altijd al geweest, maar de inhoud veranderd telkens weer en dat is nooit begonnen en houd nooit op.. (misschien is het ooit begonnen, maar dat weet ik niet zeker)

Maar ik denk wel dat er oneindig veel kansen zijn maar niet oneindig veel mogelijkheden, elk heelal ontstaat door een bigbang en eindigd met een bigdrunch.. En zo zijn er denkik meer "natuur wetten" die ervoor zorgen dat er niet oneindig veel mogelijkheden zijn (missschien zwaartekracht of iets wat we nog niet begrijpen).

Leuke gast

Leuke gast

• >1k berichten
  • 1166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2005 - 15:33

Mijn theorie die ik hier een tijd geleden had gepost was ongeveer hetzelfde, alleen ik denk dat er na elke bigbang een bigcrunch plaatsvind en dat dit proces nooit stopt. Dit brengt met zich mee dat elke uitkomst zich (hoe lang het ook duurt) weer herhaald..

nee want de kans is oneindig groot dat een universum aan ons vooraf gaat die niet tot een big-crunch resulteert, als er bijvoorbeeld te veel materie naar energie is omgezet.

en het herhalende universum kunnen we ook uitsluiten, omdat in dit universum oneindig veel variaties mogelijk zijn.
een positie is oneindig. Dus ook al is tijd niet oneindig, zijn de mogelijkheden en posities wel oneindig.

JS

JS

• >25 berichten
  • 39 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 mei 2005 - 15:42

In een andere thread wordt er gesproken over Dualisme. Hier kan ik gelijk mooi terugkomen op mijn theorie.

Eindig + Oneindig = Evenwicht =  In mijn ogen "Herhaling"

Het zou elkaar ook kunnen opheffen waardoor er "stilstand/niets" ontstaat,
het is misschien wel een vorm van evenwicht, maar hoe kan zich iets herhalen als er geen "beweging" is ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures