Copiëren van cd's

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 30

Copi

dag allemaal,

ik zou graag een CD (met software) copiëren naar een andere CD maar weet niet hoe

ik heb maar één CD/DVD writer in mijn PC

hoe moet ik de inhoud van de ene CD op een andere CD zetten zodat het toch dezelfde werking heeft (bijvoorbeeld voor het opstarten van een PC)

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: Copi

johannesen schreef:dag allemaal,

ik zou graag een CD (met software) copiëren naar een andere CD maar weet niet hoe

ik heb maar één CD/DVD writer in mijn PC

hoe moet ik de inhoud van de ene CD op een andere CD zetten zodat het toch dezelfde werking heeft (bijvoorbeeld voor het opstarten van een PC)

alvast bedankt
Je kan met een programma als PowerISO de originele CD rippen als een .iso file en dan via hetzelfde programma die .iso branden op een lege cd. Ik heb dit ooit eens gedaan met een gedownload spelletje in iso formaat en die cd werkte goed.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Copi

Vroegâh, toen elke computer nog maar één drive had, was er een functie in je brandprogrammaatje dat de gegevens van het origineel ergens op de HD parkeerde, waarna je de originele CD omruilde voor een leeg exemplaar, op de knop OK klikte, en het nieuwe exemplaar werd volgeschreven met de gegevens die op de HD zijn geparkeerd.

Als het goed is, is dit gewoon een standaard functie in eender welk brandprogramma.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Copi

Hier vindt je gerelateerde feeware software:

http://www.techsupportalert.com/best-free-...ng-software.htm

Is een goede site voor freeware vergelijking
Eric

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Copi

Misschien een onnozele vraag, maar waarom moet je daar speciale software voor hebben?

Je kopiëert de inhoud van de CD naar de harde schijf, gewoon via Windows Verkenner. Daarna kopiëer je dat weer naar een lege CD met een branderprogramma. Moeilijker hoeft het toch niet te zijn?

Berichten: 1.007

Re: Copi

klazon schreef:Misschien een onnozele vraag, maar waarom moet je daar speciale software voor hebben?

Je kopiëert de inhoud van de CD naar de harde schijf, gewoon via Windows Verkenner. Daarna kopiëer je dat weer naar een lege CD met een branderprogramma. Moeilijker hoeft het toch niet te zijn?
Zolang de cd niet is beveiligd, werkt dit. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit ook werkt als de cd bootable is (al verwacht ik van wel), want dat is vaak een verhaal apart.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Copi

Ik gebruik gewoon Nero (versie 6, dus al redelijk gedateerd maar destijds zeer goedkoop ivm studentenpakket) hiervoor. Ik heb ook maar 1 drive, maar als ik de CD copy functie gebruik, leest Nero eerst de bron CD uit en vraagt vervolgens de lege CD te plaatsen waarop het gebrand wordt. Gaat altijd goed. Volgens mij werkt dat grofweg hetzelfde als eerst de bron CD rippen en er een ISO bestand van creëren, al is het met de CD copy functie een tijdelijk ISO bestand.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Copi

klazon schreef:Misschien een onnozele vraag, maar waarom moet je daar speciale software voor hebben?

Je kopiëert de inhoud van de CD naar de harde schijf, gewoon via Windows Verkenner. Daarna kopiëer je dat weer naar een lege CD met een branderprogramma. Moeilijker hoeft het toch niet te zijn?
Bovendien pas je het .iso bestand lichtjes aan. Een .iso is het CD-IMAGE bestand, hierin staat elke byte zoals hij op de schijf wordt gezet, te beginnen met met de CD-header (sector-nummer,...). Dus eigenlijk wijzig je zo wel iets
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Copi

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit ook werkt als de cd bootable is (al verwacht ik van wel), want dat is vaak een verhaal apart.


Daar vrees ik voor en dus maak je best een image.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Reageer