Wetenschappers wissen herinneringen bij muizen

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Wetenschappers wissen herinneringen bij muizen

http://www.nu.nl/news/1803180/83/rss/Weten...bij_muizen.html


AMSTERDAM - Een team van Amerikaanse en Chinese onderzoekers is erin geslaagd om specifieke herinneringen van muizen te wissen met een techniek die mogelijk ook ooit op mensen kan worden toegepast.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 1

Re: Wetenschappers wissen herinneringen bij muizen

Maar moeten vrouwen met grote borsten nu 3 koppen koffie per dag gaan drinken? Hoeveel zin heeft dat en hoe lang duurt het voordat er een cupmaat af is?

Berichten: 771

Re: Wetenschappers wissen herinneringen bij muizen

Maar moeten vrouwen met grote borsten nu 3 koppen koffie per dag gaan drinken? Hoeveel zin heeft dat en hoe lang duurt het voordat er een cupmaat af is?

huh?

Wat hebben cupmaten en koffie te maken met het wissen van herinneringen bij muizen....

je hebt je van artikel vergist denk ik ^^ ( http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=93637 )


Maar goed: het eerste waar ik aan denk bij het zien van dit artikel: hoeveel mogelijkheden zijn er om dit te gaan misbruiken.

Beetje zoals in fictie, mensen hun geheugen wissen. Maar in fictie is er dan altijd een gemeen persoon die dat doet.


ik kan op eerste zicht 1 nuttig ding bedenken: mensen van trauma's afhelpen

Maar meer mogelijkheden voor misbruik dan nuttig gebruik denk ik zo...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wetenschappers wissen herinneringen bij muizen

Dit zal bij mensen sowieso wel een stuk ingewikkelder zijn dan bij muizen. Als het ooit zover komt, zal er eerst nog een enorme ethische discussie aan voorafgaan. Voor de rest: doet een beetje denken aan Eternal sunshine of the spotless mind...

Reageer