Einde leven

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Einde leven

Ik heb een paar boeken gelzen en docum. gezien waarop dit werd gezegd:

"Waarom kan de mens geen andere levensvormen vinden? Overal in het heelal zijn de elementen voor het leven aanwezig"

Er zijn wetenschappers die met interessante theorieen naar voren komen, bijv. er zijn wetenschappers die menen dat gamaflitsen en zwarte gaten overal een eind maken aan het leven, voordat het zich goed heeft ontwikkeld.

Wat is jullie visie hierop, het verklaart tenslotte wel veel dingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Einde leven

Deze filosofie lijkt me helemaal niet nodig. Je kunt andersom redeneren. Stel je voor dat een andere levensvorm ons zou moeten ontdekken..... De aarde is 4.5e9 jaar oud, en alleen de laatste 60 jaar zijn van buitenaf (grote afstanden) met veel moeite tekenen van leven te ontdekken (radiozenders). Onze ruimtevaart is hopeloos klein, die is zeker niet van lichtjaren afstand te zien. Mocht een andere levensvorm binnen 60 lichtjaar nu met een rondom oneindig gevoelige antenne in ons geinteresseerd zijn, dan zouden ze naar ons onderweg kunnen zijn (maar dat kan dus nog even duren). Daarvoor moeten ze dus wel ca. 1e8 kandidaatplaneten in de gaten houden, en of die er binnen 60 lichtjaren wel zijn.....

Nu onze wetenschappers. Hebben die die rondkijkende antennes al? Je bedoelt toch niet die ene radioantenne die een miniscuul stukje hemel aftuurt, he? En oneindig gevoelig is die antenne ook niet....

Verbaast het je nu dat we nog niets gezien hebben?

Re: Einde leven

nee ik geef je groot gelijk, maar ik wil alleen wel deze interessante ideeen een ruimte geven.

Re: Einde leven

nou mischien als je slim bent zoek je geen contact.

Wij ( de mensheid) hebben al 2 wereld oorlogen gehad en er zijn nog vele kleinere oorlogen geweest waarbij vele doden vielen

dus we zijn een super aggresief volk.

En stel nu dat er een ufo aankomt. De meeste mensen zullen heel erg bang en als je bang bent ren je weg maar sommige gaan er tegen vechten. bang van het onbekende. En de ufo mensen vernietigen dan ons toch want die zijn veel sterker. Het zal ook anders kunnen gaan met dit is een manier

Gebruikersavatar
Berichten: 306

Re: Einde leven

Laten we eerst het probleem vaststellen en daarna antwoorden zoeken: we moeten gewoon nog vaststellen of er inderdaad (bijna) nergens leven is in het heelal. Misschien bruist het heelal wel van het leven.

Re: Einde leven

De kans dat er leven opzich is is hele erg groot laten we zeggen, 90%

De kans op intelligent leven is 40%

De kans op intelligent leven dat contact WIL met ons is 30%

De kans op intelligent leven dat contact wil en ZOEKT met ons is 10%

De kans dat intelligent leven ons ook werkelijk tegemoet komt is nog geen 1 %

als we ooit de mogelijkheid hebben dat we zelf kunnen zoeken veranderd natuurlijk heel veel

Berichten: 270

Re: Einde leven

Anonymous schreef:De kans dat er leven opzich is is hele erg groot laten we zeggen, 90%

De kans op intelligent leven is 40%

De kans op intelligent leven dat contact WIL met ons is 30%

De kans op intelligent leven dat contact wil en ZOEKT met ons is 10%

De kans dat intelligent leven ons ook werkelijk tegemoet komt is nog geen 1 %

als we ooit de mogelijkheid hebben dat we zelf kunnen zoeken veranderd natuurlijk heel veel
Mag ik weten waar jij dit op baseert? Ik ken deze formule:

N = R x fp x ne x fl x fi x fc x L

N = het aantal door ons waarneembare beschavingen in het melkwegstelsel.

R = het aantal sterren dat per jaar in het Melkwegstelsel ontstaat.

fp = het aantal sterren dat door planeten vergezeld wordt.

ne = het aantal van die planeten waarop geschikte voorwaarden voor het ontstaan van leven zijn.

fl = het aantal van die planeten waarop ook werkelijk leven ontstaat.

fi = de kans dat dit leven intelligent is.

fc = het percentage van deze beschavingen dat tot 'interstellaire communicatie' in staat is.

L = de levensduur van zulke beschavingen.

Waar heb jij de waardes vandaan?

Berichten: 55

Re: Einde leven

De kans dat er leven opzich is is hele erg groot laten we zeggen, 90%
ik denk eerder 99,99%
sdfsgdsfh

Re: Einde leven

de kan dat er leven/inteligent leven is =100%

waarom?:

als je een bekijkt alleen ons zonnestelsel is al enorm groot laat staan het heelal ofzo denk je nou echt dat dat heelal er voor ons alleen is?

ff voor de god gelovers:

als god het hele universum heeft gemaakt waarom zou hij het dan alleen voor ons mensen maken? als je dit denkt zou god je egoïstisch vinden.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Einde leven

Bovenstaande formule is in het beste geval pseudo-wetenschap. De meeste van deze variabelen zijn niet te bepalen of te meten. De enige conclusie die men hieruit kan trekken is de persoonlijk voorkeur van degene die de uitkomst berekend.

Ik acht bijvoorbeeld fl = fi = 0
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Einde leven

Ik acht bijvoorbeeld fl = fi = 0
Waarom?

En dat is natuurlijk ook maar een schatting, het zou er best iets boven kunnen liggen. En een kleine fractie is in dit geval al genoeg.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Einde leven

En dat is natuurlijk ook maar een schatting, het zou er best iets boven kunnen liggen. En een kleine fractie is in dit geval al genoeg.
Het zou een schatting zijn als we enige informatie zouden hebben in dit verband. We hebben er geen. Daarom is het dus maar een bevooroordeelde gok.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Einde leven

Micheltje schreef:Ik ken deze formule:

N = R x fp x ne x fl x fi x fc x L

N = het aantal door ons waarneembare beschavingen in het melkwegstelsel.

R = het aantal sterren dat per jaar in het Melkwegstelsel ontstaat.

fp = het aantal sterren dat door planeten vergezeld wordt.

ne = het aantal van die planeten waarop geschikte voorwaarden voor het ontstaan van leven zijn.

fl = het aantal van die planeten waarop ook werkelijk leven ontstaat.

fi = de kans dat dit leven intelligent is.

fc = het percentage van deze beschavingen dat tot 'interstellaire communicatie' in staat is.

L = de levensduur van zulke beschavingen.
NB: deze formule kan niet kloppen: er zouden dan wel erg veel andere beschavingen in het melkwegstelsel zijn: vele malen meer dan het aantal sterren......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Einde leven

Yup: alles behalve R (en N) moet dan ook als fractie ingevuld worden.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Einde leven

Ah, vandaar die "f"jes. Legenda klopt dus niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer