Ammoniumnitraat

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 8

Ammoniumnitraat

hallo,

ik vond het wel eens leuk om te kijken of ik pure ammoniumnitraat kon maken en dat is mij gelukt.

ik heb hier nu een luchtdicht zakje met ongeveer 200 gram kristallen.

maar wat moet ik er nou mee? daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht. weet iemand mischien iets leuks dat ik ermee kan doen behalve het over m'n tuin uitstrooien of er de terrorist mee uithangen?

groetjes,

Berichten: 311

Re: Ammoniumnitraat

Verkopen op ebay en vervolgens fier de nieuwsberichten volgen! :D
Only an optimist can see the nature of suffering

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.244

Re: Ammoniumnitraat

weet iemand mischien iets leuks dat ik ermee kan doen
:D maak er je eigen coolpack mee....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 8

Re: Ammoniumnitraat

:D maak er je eigen coolpack mee....
mischien een domme vraag, maar wat is een coolpack en weet je mischien ook een link over hoe je zoiets moet maken?

alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.557

Re: Ammoniumnitraat

Voor alle duidelijkheid: De vraag van de topicstarter was gericht op mogelijke toepassingen van ammoniumnitraat anders dan het gebruik als explosief. Graag willen we iedereen die in dit topic reageert dringend verzoeken de regels met betrekking tot het explosievenbeleid door te nemen. Berichten die indruisen tegen dit beleid zullen worden verwijderd.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 25

Re: Ammoniumnitraat

...in dat geval lijkt het me een leuk experiment om 4 of 6 kleine veldjes met een zelfde gewas aan te leggen, en in elk veldje een andere hoeveelheid NH4NO3 uit te strooien. Maak een logboek van de hoeveelheid, hun groei, kleur en alles wat relevant is voor een optimale oogst. Handige en leuke informatie voor de dag dat je een echte moestuin begint!

Reageer