Springen naar inhoud

Traagheidsmoment Trapezium

• Log in om te kunnen reageren

Raven

Raven

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2005 - 20:01

Kent iemand het traagheidsmoment van een trapezium t.o.v een X-as liggend op de basis.

Bv een trapezium met hoogte h, grote basis (onderste) b, kleine basis (bovenste) a

Ik weet hoe je het kan berekenen met integralen, maar weet niet goed welke grenzen ik moet nemen, en dA moet substitueren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

• Gast

Geplaatst op 08 mei 2005 - 18:57

Integreer in drie delen, en stel van elke zijde(dus 3, nl. deze boven de x-as) de vergelijking van de rechte erdoor op, dit worden dan je grenzen voor y. En dA=dxdy 8) .

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 mei 2005 - 15:19

Kan iemand mij vertellen wat het traagheidsmoment is van een kwartcitkel tov zijn zwaartelij. Het traagheidsmoment van een cirkel is 1/20D tot de 4de macht

Edit moderator Math: Ik heb je post naar deze topic verplaatst die eveneens over het traagheidmoment gaat, Ruels. Dit om het overzicht wat meer te bewaren.
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

• Gast

Geplaatst op 18 mei 2005 - 22:33

Raven, ben je nog geÔnteresseerd in het traagheidsmoment van ...?

Raven

Raven

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2005 - 15:55

Integreer in drie delen, en stel van elke zijde(dus 3, nl. deze boven de x-as) de vergelijking van de rechte erdoor op, dit worden dan je grenzen voor y. En dA=dxdy 8) .

Fel bedankt, maar vermits ik maar sterveling ben, heb ik een iets eenvoudigere methode toegepast :shock:

Immers, zulke trapezium kan je opsplitsen in een rechthoek en 2 driehoeken, en daar wist ik de formules wel voor.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures