[biologie] ultra-korte termijn geheugen & zintuiglijk geheugen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 8

[biologie] ultra-korte termijn geheugen & zintuiglijk geheugen

Voor mijn profielwerkstuk ben ik bezig met het zoeken naar informatie over de werking van het geheugen. Veel is me al duidelijk geworden maar het volgende krijg ik maar niet uitgezocht: Op internet wordt regelmatig gesproken over het "ultra korte termijn geheugen" op andere websites wordt gesproken over het "zintuiglijk geheugen". Deze twee begrippen worden nooit op dezelfde website gebruikt. Weet iemand of deze twee begrippen ook over hetzelfde geheugen gaan? Namelijk het geheugen dat informatie (beelden/geluiden/aanrakingen) maar héél kort opslaat.

Bij voorbaat dank!

Berichten: 8.614

Re: [biologie] ultra-korte termijn geheugen & zintuiglijk geheugen

Volgens mij zijn beide termen inderdaad benamingen voor hetzelfde.
Memory is divided into the sensory register, short-term memory and long-term memory. The sensory register is also called ultra short-term memory. The sensory register processes information for about one-third of a second, after that the information is quickly lost.
Bron: http://www.nordian.net/demo_files/Instructor_glossary.pdf
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8

Re: [biologie] ultra-korte termijn geheugen & zintuiglijk geheugen

Hartelijk dank! Het staat anders ook zo raar als ik beide begrippen toe ga lichten en uiteindelijk blijkt dat het om hetzelfde gaat.

Reageer