Feedback: verwijderde berichten

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 41

Feedback: verwijderde berichten

Ik ben behoorlijk ontgoocheld over het feit dat er ten minste één bijdrage aan dit onderwerp verwijderd is.

Ik ga er, gemakshalve, vanuit dat iedereen hier zijn bijdrages in vrijheid plaatst. Vrijheid brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Verantwoordelijkheid kun je nemen of krijgen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat we, ook als wijzelf die verantwoordelijkheid niet erkennen, geconfronteerd worden met de gevolgen van onze woorddaden. Dat is leerzaam.

Ik beschouwde dit forum als een vrijplaats voor vrijdenkers. Aan hen ontbreekt het hier niet, vind ik, maar wanneer hun gedachtespinsels verwijderd worden, om wat voor reden dan ook en door wie dan ook, kan ik daar niet in volharden.

Mijn ontgoocheling was misschien minder geweest als degene die het besluit nam om de bijdrage te verwijderen zich kenbaar had gemaakt en zijn of haar besluit had toegelicht. En dan niet middels een verwijzing naar een of ander regelement maar inhoudelijk. Ik nodig de verwijderaar bijdeze uit om dat alsnog te doen.

Edit ypsilon: dit bericht en het volgende is afgesplitst van http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=93717

T.b.v. overzicht voor de andere moderators: het gaat om de berichten hier en hier.

Gebruikersavatar
Berichten: 41

Re: Feedback: verwijderde berichten

Beste mensen,

Ik zit nogal in mijn maag met het uitblijven van een reactie op mijn vorige bijdrage. Bij herlezing van mijn eigen bijdrage ontstond bij mij de gedachte dat de paragraaf:

"Ik ga er, gemakshalve, vanuit dat iedereen hier zijn bijdrages in vrijheid plaatst. Vrijheid brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Verantwoordelijkheid kun je nemen of krijgen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat we, ook als wijzelf die verantwoordelijkheid niet erkennen, geconfronteerd worden met de gevolgen van onze woorddaden. Dat is leerzaam."

als een soort dreigement zou kunnen worden opgevat. Mocht iemand dat hebben gedaan: excuses voor mijn gebrek aan tact. Ik blijf er wel erg voor dat dingen geschreven en gelezen worden, ook als dat soms minder fraai of vriendelijk is.

De uitnodiging staat overigens nog.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Feedback: verwijderde berichten

Sorry Wire31, maar je krijgt nog dezelfde dag antwoord. De moderators zijn ook maar vrijwilligers, en we hebben het meer dan druk genoeg, dus alsjeblieft, oefen af en toe een klein beetje geduld.
Ik ga er, gemakshalve, vanuit dat iedereen hier zijn bijdrages in vrijheid plaatst. Vrijheid brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Verantwoordelijkheid kun je nemen of krijgen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat we, ook als wijzelf die verantwoordelijkheid niet erkennen, geconfronteerd worden met de gevolgen van onze woorddaden. Dat is leerzaam.
Posters krijgen hier bepaalde verantwoordelijkheid. Als posts tegen de regels ingaan, kunnen die verwijderd worden, zo simpel is dat.
Mijn ontgoocheling was misschien minder geweest als degene die het besluit nam om de bijdrage te verwijderen zich kenbaar had gemaakt en zijn of haar besluit had toegelicht. En dan niet middels een verwijzing naar een of ander regelement maar inhoudelijk. Ik nodig de verwijderaar bijdeze uit om dat alsnog te doen.
Er valt weinig inhoudelijk toe te lichten: ten eerste vinden we niet dat iedereen op de hoogte moet zijn van wat verwijderd wordt: that would defeat the whole purpose. Ten tweede waren de verwijderde posts op zich geen inhoudelijke bijdragen. Omdat dat alleen maar meer niet-inhoudelijke reacties uitlokte, zijn deze verwijderd, want ze waren op geen enkele manier leerzaam voor wie dan ook.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Feedback: verwijderde berichten

Ik beschouwde dit forum als een vrijplaats voor vrijdenkers.


Misschien toch handig om de doelstellingen van dit forum eens door te nemen, want dit is niet geheel correct.:

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=9919
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 179

Re: Feedback: verwijderde berichten

Ger(?) en Ypsilon:

En waar hebben jullie mijn verwijderde berichten uit de topic "Lang leve de uebermensch" gelaten? Akkoord, het ging om off topic berichten, maar ik zie nog steeds deze alinea staan, die volgens mij ad hominem is. Dat is toch niet toegestaan? In ieder geval niet op andere fora waar ik kom. Hier wel?

HeavenOnEarth schreef:
Samenvattend ben ik van mening dat je betoog suggestief, eenzijdig en kortzichtig is. Samen met het gemak waarmee je totaal verschillende zaken met elkaar in verband brengt, lees ik hier vooral iemand die graag zijn oorspronkelijke hang-ups wil rechtvaardigen met name-dropping en interessantdoenerij. Als het al nuttig zou zijn om praktische problemen filosofisch te benaderen, denk ik niet dat dit een erg geslaagde poging is.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Feedback: verwijderde berichten

Het is geen ad-hominem omdat het in se geen oordeel velt over Benedict Broere zelf, enkel over de post, al is het misschien enigszins ongelukkig verwoord. Bovendien staat die laatste alinea onder een post met inhoudelijke vragen/opmerkingen, en geeft hij een indruk weer die HoE heeft van de post. Enkel de predicaten "kortzichtig" en "interessantdoenerij" vind ik daarin eigenlijk storend (al moet ik bij deze dan ook toegeven dat ik er in eerste instantie overgelezen had). Benedict Broere heeft er echter geen probleem van gemaakt, dus ik neem aan dat er voorlopig geen probleem is. Hij is vooral uitgegaan van het principe Assume Good Faith en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Aangezien we de post in kwestie al een tijdje gepasseerd zijn en vooral de inhoudelijke kant nu aan bod zou moeten komen, acht ik het niet nodig hierop in te grijpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Feedback: verwijderde berichten

Niet dat ik iets verwijderd heb wat dit betreft, maar ik wil toch even het volgende kwijt: Zowel het bericht van Wire31 waarmee dit topic nu start als het bericht van Kiwiwoman dat verwijderd is, stonden verkeerd. Ze stonden in het inhoudelijke topic. Ten eerste is dat verkeerd omdat daardoor een off topic discussie kan beginnen, waarmee zowel de sfeer in het topic ten gronde kan gaan als dat de hele kern van het topic ondergesneeuwd kan raken. Die kansen zijn behoorlijk groot, en ik denk niet dat jullie dat zelf prettig zouden vinden.

Ten tweede zijn er weliswaar meerdere moderators online geweest sinds het plaatsen van het bericht, maar niet iedere moderator kijkt continu in alle topics om te zien of er misschien een stukje feedback of vragen aan moderators gepost zijn. Die verwachten we in het feedbackforum, en daar kijken we dus wel. Dat Wire31 dus nogal in zijn maag zat met het uitblijven van een reactie van de moderators komt dus puur daardoor. We willen jullie graag van dienst zijn, want een kwalitatief inhoudelijk forum waar iedereen zich prettig bij voelt is juist een van de belangrijkste redenen dat wij dit vrijwilligerswerk doen. Daar hebben we echter wel de medewerking van jullie bij nodig.

Dus aan iedereen het vriendelijke verzoek om als je het niet eens bent met een moderatorhandeling het te melden in dit feedbackforum of eventueel per PB contact op te nemen (die overigens ook binnen het moderatorteam wordt besproken, omdat we in het geval dat iemand het niet met ons eens is graag even overleg voeren). En kom je een bericht tegen wat volgens jou tegen de regels ingaat, gebruik dan de reportknop en er wordt z.s.m. door een moderator naar gekeken. Ook dan is een PB natuurlijk een optie. Ga in géén geval in het topic zeggen dat degene die volgens jou de regels overtreedt verkeerd bezig is, maar negeer dat (stuk van het) bericht gewoon en ga puur door op de inhoud. Op die manier kunnen we de topics constructief houden, en dat is iets wat we volgens mij allemaal het prettigst vinden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Feedback: verwijderde berichten

Ik beschouwde dit forum als een vrijplaats voor vrijdenkers. Aan hen ontbreekt het hier niet, vind ik, maar wanneer hun gedachtespinsels verwijderd worden, om wat voor reden dan ook en door wie dan ook, kan ik daar niet in volharden.
Volgens mij moeten de bericht ook wel bij de ratio blijven. Als je berichten gaat gaan opstellen naar gevoel is dat volgens mij verkeerd. Maar volgens mij is WSF ook wel een vrijplaats voor vrijdenkers. De moderators zien er volgens mij hoofdzakelijk op toe dat de discussie in goede banen wordt geleid, wat eigenlijk al heel lang de taak is van moderators.

Bovendien moet dat vrijdenken ook wel een paar grenzen kennen. Een soort van ethische code is dus wel vereist.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Reageer