Springen naar inhoud

[chemie] titratiecurve fe?

• Log in om te kunnen reageren

Esti

Esti

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 oktober 2008 - 14:28

ik ben een laboverslag aant uittypen maar ben op een probleem uitgekomen.
het gaat over de titratie van Fe2+ met permanganometrie. Ik heb alle concentraties berekend maar moet nu ook een titratiecurve uittekenen op excel.

de opgave: Bereken de titratiecurve Fe2+ met MnO4- voor je eigen experimentele resultaten.
Volume Fe2+: 20 ml
conc Fe2+: 0,0383N
conc MnO4-: 0,09843N

hieruit heb ik kunnen halen dat het 1e EP op 7,78 ligt (wat overeenkomt met mijn labo) maar ik weet niet hoe ik de andere punten berekend krijg want ik vind geen Kz ofzo...

groetjes,

Esti
People cannot gain anything without sacrificing something, you must presend something of equal value in order to gain something. That is the principle of equivalent trade in Alchemy. We believed that was the truth of the world when we were young...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 oktober 2008 - 18:17

Als je excel een curve wil laten tekenen heb je dus getallenparen nodig. Voor die evenwichtsconcentratie lukte je dat. (NB, niet gecheckt, nioet voldoende verstand van)
Zou je andere punten van die curve kunnen bepalen, uitgaande van je oorspronkelijke oplossing en daar bijvoorbeeld steeds een zekere hoeveelheid permanganaat aan toevoegende? Met die reeks kun je excel dan een curve laten tekenen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures