Springen naar inhoud

[filosofie] vervelende vragen (voor mij althans)

• Log in om te kunnen reageren

Jeroen

Jeroen

• >250 berichten
  • 351 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2008 - 13:10

Ik wist niet bij welk forum ik deze vraag moest plaatsen, maar aangezien het huiswerk is en geen diepgaande filosofie, zet ik m toch hier maar bij.

De opdracht die ik heb is om wat commentaar te geven bij een literaire film of tekst over een wetenschappelijk gebied die mij aanspreekt. Het vinden van de film was geen probleem, maar die vragen...

- Welke archetypen speelden een rol?
Ik heb op Wiki gekeken wat een archetype moet zijn, maar ik vind het nog steeds een vaag begrip.

- Welke grondhouding lag aan het boek of de film ten grondslag?
Geen idee wat ik hiermee moet.

Kan iemand deze vragen wat toelichten?
Nothing to see here, move along...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 november 2008 - 13:26

Ik heb op Wiki gekeken wat een archetype moet zijn, maar ik vind het nog steeds een vaag begrip.

Een archetype is iets wat men in omgangstaal zou aanduiden met 'een schoolvoorbeeld van'. Het is dus een overgesimplificeerd, overduidelijk model van iets. Een archetypische held is bijvoorbeeld Superman, een archetypische slechterik Hitler.

- Welke grondhouding lag aan het boek of de film ten grondslag?

Ik weet niet precies wat er van je verwacht wordt, dus hier kan ik je ook niet direct mee helpen.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Jeroen

Jeroen

• >250 berichten
  • 351 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 november 2008 - 18:07

Ik denk niet dat er erg veel van ons verwacht wordt. Ik studeer geen filosofie, maar natuur- en sterrenkunde, dus ik neem aan dat we er niet al te diep op in hoeven te gaan. Kan je geen aanwijzing geven wat er met de vraag bedoeld wordt? Wat wordt er bijvoorbeeld bedoeld met een grondhouding?
Nothing to see here, move along...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures