Computersoftware probleem

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Computersoftware probleem

Mijn grote broer heeft laatst een Macbook gekocht. Ziet heel mooi uit. Ik had wat geprobeerd om mijn laptop met windows xp een beetje te veranderen qua uitzicht door het wat in die mac stijl te zetten.

Ik heb een dock gezet op mijn laptop, wat ik mooi en handig vind, maar ik zit met een paar probleempjes. Namelijk, altijd als ik op het bureaublad icoontje druk, dan verdwijnt ook die dock. En daar ik nogal vaak op dat icoontje druk verdwijnt het dus nogal vaak.

Ook krijg ik het laatste icoon van mijn oorspronkelijk bureaublad niet weg, dat van de prullenbak. Heeft iemand een idee hoe deze twee irritante verschijnselen weg te krijgen?

Bij voorbaat dank.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Computersoftware probleem

Het "probleem" dat je hebt wanneer je op het bureaublad icoon drukt kan je niet wegwerken. Eigenlijk is dat geen probleem, maar gewoon de logica achter het systeem. Het bureaublad kan je ook zien als een venster. Op het moment dat jij dat icoontje indrukt wordt het bureaublad het bovenste venster en kan niemand daar iets tegen, zelf softwarematig is zoiets niet makkelijk op te lossen.

Voor de trashcan:
3. Right click on desktop>arrange icons by>uncheck show desktop icons
Of
Simply delete "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace\{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}" and restart. When you restart, the Recycle Bin is no longer on the desktop. When you delete stuff, it still prompts to send it to the Recycle Bin, as always. To fully delete something, just delete it from C:\Recycled. or C:\Recycler (name depends on file system). To view this folder, you have to have everything set to be seen, including hidden folders and procted OS files and all that.
Als je de regkey delete zou ik wel een backup maken van die key, anders krijg je nooit meer je prullenbak icoon terug :D

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Computersoftware probleem

Hartelijk dank voor het antwoord.

Ik was helaas mijn prullenbak een hele tijd kwijt, maar ben er uiteindelijk in geslaagd om het toch terug te krijgen. (Voor alle veiligheid er nu een extra icoon van gemaakt)

Ook het probleem met de bureaublad knop heb ik kunnen oplossen, gewoon door een ander programma te downloaden die dat probleem niet had.

Natuurlijk heeft dat dan weer andere problemen, die te moeilijk zijn om uit te leggen via het forum. Ik zal er nog eens op mijn gemak proberen naar te kijken morgen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Reageer