[informatica] array java

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 8

[informatica] array java

wie kan mij helpen?

ik moet een array van variable lengte maken van het type int begint met -50 tot 50 of [ -50,-49,-48....0,1,2,3...50] (dus lengte = 101 )

naam = tabel

beginwaarde pos = lengte / 2, tabel [ 50] = 0,

ik moet tabel vullen met waarden - lengte/ 2 tot + lengte/2)

moet een lus maken while ( index binnen grenzen array)

en index(pos) moet met random() 1 erbij of 1 eraf de array doorlopen

en daarna moet ik tabel [pos] printen..

ik heb een code gemaakt maar ik kom niet uit!...wie helpt mij alvast bedankt

package nieuw_versie;

public class Tabel {

public Tabel()

{

int lengte = 101 ;

int [] tabel = new int[lengte];

for ( int pos = 0 ; pos < tabel.length ; pos++)

{

tabel[pos] = (int)(Math.random()* 2) ;

}

for ( int pos = 0; pos < tabel.length; pos++)

System.out.println( tabel[pos] );

}

public static void main(String[] args)

{

new Tabel();

}

}

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [informatica] array java

Dag Nadia101, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS

Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.

bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.


Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

Overigens, ik weet niks van Java, maar is die weergave van haken en zo wel zoals je bedoelde? Als je kunt uitleggen hoe dat er (eventueel) wél uit had moeten zien kan ik dat zonodig voor je repareren?

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 582

Re: [informatica] array java

Wat is je vraag precies?

Berichten: 8

Re: [informatica] array java

de bedoeling is:

ik heb een array van het type int begint van -50,-49,-48,...,-1,0,1,2,3,......50 dus array lengte is 101 ;

beginwaarde positie = 50, maw tabel[50] = 0;

nu moet ik een while lus maken(index binnen grenzen array)

{

index(positie) = 1 erbij of 1 eraf Met random()

print tabel [positie]

}

hopelijk is dit duidelijk zo niet dan hoor ik het graag alvast bedankt Burgie

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: [informatica] array java

Code: Selecteer alles

while(positie <= 50 && positie >= -50){



//je code



}


Ik hoop dat dit helpt.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 582

Re: [informatica] array java

Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt. Even vertellen wat ik lees, corrigeer me als ik het fout interpreteer...

Je hebt een array met posities (of waarden?) -50 ... 0 ... 50; dit wordt dus een array met 101 posities. Dat zie ik ook in je code staan:

Code: Selecteer alles

int lengte = 101;

int [] tabel = new int[lengte];
Bij het aanmaken van zo'n tabel vul jij die op random wijze met een waarde 0 of 1 met behulp van volgend stukje code:

Code: Selecteer alles

for(int pos=0;pos<tabel.length;pos++){tabel[pos]=(int)(Math.random()*2);}
Dit is trouwens in tegenspraak met je eerste post waarin je vertelt dat je de tabel hoort te vullen met waarden -lengte/2 tot lengte/2. Of lees ik dit fout?

Vervolgens print je je tabel ook meteen af op het scherm bij het aanmaken m.b.v.

Code: Selecteer alles

for(int pos=0;pos<tabel.length;pos++)System.out.println(tabel[pos]);}
Wat bedoel je nu precies met "beginwaarde pos = 50, tabel[50]=0" en "index(pos)"? Zijn dat variabelen en zoja, wat stellen ze voor? En wat moet je precies doen in die while-lus? Kun je je probleem eens nauwkeurig en rustig (zoals ik het nu lees lijkt het wel alsof je dit in een paniekaanval hebt neergepend :D ) omschrijven?

Berichten: 7.068

Re: [informatica] array java

Heb je de mogelijkheid om de daadwerkelijke opdracht hier te posten?

Berichten: 8

Re: [informatica] array java

hoi iedereen

het schijnt dat mijn opdracht niet duidelijk is ik zal het anders uitleggen misschien wordt het helder en duidelijker;

ik moet een array maken van het type int, beginnend bij waarden -50 tot en met + 50 dus lengte van array is 101,

naam = tabel

beginwaarde pos = lengte/2

moet het tabel vullen met waarden - lengte/2 tot en met + lengte/2

tabe [50] = 0 (op index 50 is element waarde 0 )

daarna moet ik een while lus maken(index binnen grenzen array)

{ index(pos) = 1 erbij of 1 eraf met Random() }

print tabel[pos]

}

ik hoop dat de opdracht duielijk is ikzelf kom niet uit en zal graag jullie hulp gebruiken alvast bedankt iedereen.

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: [informatica] array java

nadia101 schreef:hoi iedereen

het schijnt dat mijn opdracht niet duidelijk is ik zal het anders uitleggen misschien wordt het helder en duidelijker;

ik moet een array maken van het type int, beginnend bij waarden -50 tot en met + 50 dus lengte van array is 101,

naam = tabel

beginwaarde pos = lengte/2

moet het tabel vullen met waarden - lengte/2 tot en met + lengte/2

daarna moet ik een while lus maken(index binnen grenzen array)

{ index(pos) = 1 erbij of 1 eraf met Random() }

print tabel[pos]

}

ik hoop dat de opdracht duielijk is ikzelf kom niet uit en zal graag jullie hulp gebruiken alvast bedankt iedereen.
Moeten die waardes nu eigenlijk gerankschikt zijn of moet gewoon elke waarde tss -50 en 50 exact 1 keer voorkomen? En ik snap ook niet wrm je die Random zou gebruiken :s Gewoon -1 werkt toch ook?
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Berichten: 7.068

Re: [informatica] array java

het schijnt dat mijn opdracht niet duidelijk is ik zal het anders uitleggen misschien wordt het helder en duidelijker;
Mijn vraag was eigenlijk bedoeld zodat ik niet jouw interpretatie van de opdracht kreeg, maar de daadwerkelijke opdracht. Ik heb namelijk het gevoel dat je ergens een interpretatiefout maakt.

Maar goed, er even vanuitgaande dat je opdracht is "maak, met een while-lus, een array van ints dat de waarden -50 t/m 50 bevat", hier wat pseudocode:

Code: Selecteer alles

initialiseer tabel.

initialiseer index op 0 en getal op -50.

while (getal <= 50) {

  tabel[index] = getal;

  hoog index 1 op.

  hoog getal 1 op.

}

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: [informatica] array java

Kun je misschien je code posten? (in een file oid.?)
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 8

Re: [informatica] array java

Moeten die waardes nu eigenlijk gerankschikt zijn of moet gewoon elke waarde tss -50 en 50 exact 1 keer voorkomen? En ik snap ook niet wrm je die Random zou gebruiken :s Gewoon -1 werkt toch ook?



nogmaals de array loopt van -50,-49,-48,-47............,-2,-1,0,1,2,..........47,48,49,50 (101 waarden )

wat we wete is dat op

tabel[50] = 0 (index van waarde 0 is dus 50) en vanaf dat posite moet ik met een while lus ( de index(pos) zien te verhogen of verlagen met 1, dat moet gedaan worden met random() )

print tabel[pos]

Berichten: 7.068

Re: [informatica] array java

Moeten die waardes nu eigenlijk gerankschikt zijn of moet gewoon elke waarde tss -50 en 50 exact 1 keer voorkomen?
Hoe moeten wij dat nou weten?

Kan je a.u.b. letterlijk je opdracht geven. Zolang niet duidelijk is wat je vraagt kunnen wij je niet helpen.

Berichten: 8

Re: [informatica] array java

Moeten die waardes nu eigenlijk gerankschikt zijn of moet gewoon elke waarde tss -50 en 50 exact 1 keer voorkomen? En ik snap ook niet wrm je die Random zou gebruiken :s Gewoon -1 werkt toch ook?



nogmaals de array loopt van -50,-49,-48,-47............,-2,-1,0,1,2,..........47,48,49,50 (101 waarden )

wat we wete is dat op

tabel[50] = 0 (index van waarde 0 is dus 50) en vanaf dat posite moet ik met een while lus ( de index(pos) zien te verhogen of verlagen met 1, dat moet gedaan worden met random() )

print tabel[pos]

Gebruikersavatar
Berichten: 10.179

Re: [informatica] array java

EvilBro schreef:Hoe moeten wij dat nou weten?

Kan je a.u.b. letterlijk je opdracht geven. Zolang niet duidelijk is wat je vraagt kunnen wij je niet helpen.
hehe, nadia quootte mij maar dan zonder quote-tags :D

Nogmaals Nadia, gelijk al vaak gezegd, kan een letterlijke opgave?

En ik snap nog steeds niet waarom j hier zou kiezen om de random te gebruiken, doe gewoon +-1, naargelang wat je nodig hebt...
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

Reageer