Sterkteleer

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 19

Sterkteleer

Hallo,

Ik volg momenteel het onderdeel sterkteleer op school, maar ik heb er nogal veel moeite mee.

Nu heb ik van mijn docent een proeftentamen gekregen met de opdracht: ga je hier maar op richten zodat je tijdens het tentamen beter ben voorbereid.

NU komt vraag/probleem ik snap er niet zoveel van: Is er iemand die mij wil helpen?

Hoe kan je me helpen: Ik zal het proeftentamen kunnen scanen zodat als er iemand bereid is mij te helpen het proeftentamen uit te werken met een korte uitleg.

Groetjes,

Dennis

Berichten: 4.502

Re: Sterkteleer

Laat maar eens zien wat het probleem is,wel met mogelijke schets van een situatie,die onder het mes is!

Berichten: 4.502

Re: Sterkteleer

En wat weet je eigenlijk van sterkteleer;gezien dat je wrs.naar een bibliotheek werd gestuurd om een tentamen te zoeken en te bestuderen,zou ik zeggen,dat je meer info/uitleg nodig hebt omtrent het begrip Sterkteleer.

Als dat zo is,dan kan ik wat opzoeken hierover uit een goed leerboek van me.

Berichten: 19

Re: Sterkteleer

oktagon schreef:En wat weet je eigenlijk van sterkteleer;gezien dat je wrs.naar een bibliotheek werd gestuurd om een tentamen te zoeken en te bestuderen,zou ik zeggen,dat je meer info/uitleg nodig hebt omtrent het begrip Sterkteleer.

Als dat zo is,dan kan ik wat opzoeken hierover uit een goed leerboek van me.
Ten eerste Oktagon bedankt voor je reactie.

Ik werd inderdaad naar de bibliotheek bij ons op school gestuurd, helaas heb ik daar niet zoveel aan.

In het boek dat ik heb geleend staan meer opgavens dan uitwerkingen.

Ik zou juist graag de uitwerkingen hebben zodat ik kan zien welke stappen er zijn genomen tot het juiste antwoord.

Ik ben hiermee naar mijn docent gegaan en heb gevraag of ik een tweede oefententamen mag maar dan ook met uitwerkingen, helaas heb ik alleen een tweede oefententamen gekregen.

Ik wilde hierover niet moeilijk doen tegen mijn docent en dacht laat ik hier eens proberen te kijken of iemand mij kan en wil helpen met de uitwerkingen van een van de twee oefententamen zodat ik ze naast elkaar kan leggen en dan de ander zelfstandig kan gaan maken.

Ik krijg vanavond en anders morgen op mijn sticky een van de twee oefententamens ingescand en zal die morgen hier op zetten.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen en als er iemand is die mij kan helpen hoor ik het graag.

Groet,

Dennis

Berichten: 4.246

Re: Sterkteleer

Post eerst maar je opgave, dan kan je zien of iemand je kan helpen, dit speculeergedoe leidt nergens naar.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 19

Re: Sterkteleer

Ik heb mijn opgavens ingescand maar volgens mij is het niet mogelijk om die hierop te zetten?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Sterkteleer

Kan je niet als je zegt nieuw antwoord, en dan het uploaden als attachement (wel nog invoegen bij het pull down menuutje). Anders moet je naar imageshack gaan of een willekeurige andere host en de link in je post zetten. Er zijn genoeg plaatjes hier op het forum om zeker te weten dat het kan. :D
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4.502

Re: Sterkteleer

Als je scand,kun je het prentje opslaan.

Vervolgens zijn er m.i. 2 methoden en wel dat je het prentje via bewerken,copieert en dan plakt bij je bericht, dan wel via "bladeren"-onder het venster dat je gebruikt,opzoekt,dan "openen"bij je zelf en vervolgens Upload als onder het venster staat!

Ik deed eerst drie pogingen,maar kreeg de mededeling,dat ik geen bestand had geselecteerd,wilde de fout bij het forum leggen.

Maar bij nadere controle bleek,dat mijn bestand 2.23 Mb groot was en werd geweigerd -werd niet vermeld-vervolgens een kleiner bestand en dat lijkt wel te werken volgens het bladersysteem en uploaden!)


Vb.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Sterkteleer

Laat ik eens een voorbeeldje proberen.

Ik klik op nieuw antwoord, onder het tekstvak staat de groep bijlagen, druk op browse voor een groot energie plaatje wat ik eerder geupload heb, druk op upload, is gedaan. Ik klik nu op het pull down menuutje "beheer bijlagen (1), en op het linker pictogrammetje voor de titel van mijn plaatje (een papiertje met een groen plusje, waarbij verschijnt "bijlage invoegen in de editor" zodra je eroverheen zweeft met je muis.

Er verschijnt dan: attachment=2682:Joule_27..._Scan_29.png maar dan met blokhaken

En dat wordt:

edit>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Probleem is kennelijk al opgelost. Ik dacht ik probeer het ook nog eens om te kijken of er iets mis was met het forum.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 19

Re: Sterkteleer

:)Mijn gescande bestand blijkt ook te groot te zijn heb ook een foto gemaakt maar dat is ook te groot.

Ik ga het proberen over te type.

Bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Sterkteleer

Een programma wat iedereen met windows heeft is paint. Je foto is waarschijnlijk een .bmp bestand. Open het in paint. Save as en dan staat ergens onderin geloof ik een pull down menuutje waar je JPEG of JPG in kan selecteren, dat is kleiner qua grote.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 19

Re: Sterkteleer

Uiteindelijk toch gelukt om opdr. 1 aan jullie te laten zien. :D
Bijlagen
foto2.JPG
foto2.JPG (24.39 KiB) 831 keer bekeken

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Sterkteleer

laat eens zien wat je zelf al hebt bedacht.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 19

Re: Sterkteleer

Hier is het hopelijk beter op te lezen.

Ik ga mijn geprobeerde uitwerkingen even wat netter maken en dan zet ik het erop.
Bijlagen
sterkteleer_1_2okee.JPG
sterkteleer_1_2okee.JPG (34.82 KiB) 798 keer bekeken

Berichten: 4.502

Re: Sterkteleer

1a.

wat stellen die mech.eigenschappen voor,trekvastheid,breuksterkte of wat dan ook;ik kan de aanduiding Rabcvdh niet lezen !

2. Heb jij een idee welke krachten er optreden in de bout bij die belasting en over welke opp.dat werkt (Dit is een kennisvraag).

Er staat ook nog ergens
\(\tau\)
; weet je wat dat betekent en ook het verschil in spanning bij een cm2 en dat omgewerkt tot een mm2.

3. Hier moet ik nog naar kijken,maar het betreft wrs. een evenwichtsberekening,als je weet wat dat betekent (Som van de ..... = 0) en daar rolt dan een oplossing uit.

Ik probeer voorlopig eerst maar eens je kennis op dit niveau uit te vinden met wat lichte hinten!

Prettig weekend!

Reageer