In welke taal programmeert u

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 829

In welke taal programmeert u

Deze topic is bedoelt, om er voor te zorgen dat indien er algoritmes gepubliceerd worden, deze in een taal staan die door de meeste mensen begrepen wordt.

So please vote (not for McCain and nor for Obama)
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: In welke taal programmeert u

Ik heb een ruime kennis van: Python en Visual Basic. Verder heb ik een oppervlakkige kennis van C/C++ en C# maar deze ga ik binnenkort wat uitdiepen.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: In welke taal programmeert u

Waarom staat er eigenlijk een limiet op het aantal antwoorden per vraag in een pol, hierdoor worden de grafieken hier een beetje slordig (zoals je ziet heb ik de regel een beetje omzeild :D , maar je moet toegeven dat ik een goed excuus heb.)
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: In welke taal programmeert u

Ruime kennis van: C, C++, Java, Perl, PHP, VB.NET en daar zal binnenkort nog C# en ASP bijkomen. Ook heb ik kennis van BASH maar die is hier niet vernoemd :P

Overigens staat er een typfout bij fortran :D

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: In welke taal programmeert u

Overigens staat er een typfout bij fortran :D
aangepast
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 771

Re: In welke taal programmeert u

Ik programmeer in vb.net , hoewel mijn laatste project(je) vreselijk lang geleden is ondertussen.

Vanaf maandag begin ik met modula 2 op unief

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: In welke taal programmeert u

C#, Java, PHP en Matlab

In het verleden ook nog Perl, Fortran, Delphi en QBasic
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 582

Re: In welke taal programmeert u

C++, JAVA, Matlab, ASM en in mindere mate PHP.

Berichten: 2.504

Re: In welke taal programmeert u

Momenteel doe ik C# en PHP

Vorig jaar zag ik tevens Java(ofte J#, wat niet meer ondersteund wordt door Microsoft)

Volgend jaar krijgen we ASP.NET te zien.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: In welke taal programmeert u

Ik kan/mag niet stemmen (geen van de opties in deel 1 is echt van toepassing).

Ik programmeer regelmatig in Common Lisp/Emacs Lisp/Scheme, C/Objective-C, JavaScript (SproutCore), Ruby (onRails). Incidenteel (niets serieus) ook Haskell, Prolog, etc.

De meeste andere talen (python, perl, etc) zijn variaties op vergelijkbare ideeen.

Smalltalk en Self staan al een eeuwigheid op de lijst om te gaan proberen, maar het is er nog nooit van gekomen.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: In welke taal programmeert u

C++ en PHP, en ASM alleen als het nodig is (zelden).

Java, Perl, ASP, (V)Basic en Pascal kan ik ook, maar blijf ik liever verre van.

Waarom staan PHP en Perl trouwens bij elkaar? Ik vind Perl maar onleesbare cryptische troep vergeleken bij PHP :D
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: In welke taal programmeert u

Heeft iemand trouwens aanrader voor boeken als het op C++ aan komt. Boek zou moeten beginnen van en gaan tot GUI design met een rad tool.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: In welke taal programmeert u

Waarom staan PHP en Perl trouwens bij elkaar? Ik vind Perl maar onleesbare cryptische troep vergeleken bij PHP :D


Idd, ik zag de link ook niet met PHP, maar dat perl onleesbare cryptische troep is toch wel een teken van onwetendheid hoor :P Eigenlijk zit perl nog knap in mekaar en is het ook enorm logisch. Alleen wijkt het nogal af van de conventionele programmeertalen.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: In welke taal programmeert u

Idd, ik zag de link ook niet met PHP, maar dat perl onleesbare cryptische troep is toch wel een teken van onwetendheid hoor :D Eigenlijk zit perl nog knap in mekaar en is het ook enorm logisch. Alleen wijkt het nogal af van de conventionele programmeertalen.
Tuurlijk, helemaal mee eens, Perl is zeer logisch, en uiterst compact. Maar een stuk niet al te triviale code in PHP of het equivalent ervan in Perl (en dan liefst niet door jezelf geschreven), dat scheelt m.i. wel een hoop qua leesbaarheid hoor :P
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 817

Re: In welke taal programmeert u

Mijn programmeerkennis is zeer tot enorm beperkt, maar op school hebben we lessen en examens gehad van wat ze daar 'WAPiE' noemden. (Wiskundige algoritmes programmeren in excel'.

Het werkte mbv. de visualbasic edittor. Ver geavanceerde toestanden kan ik er echter niet in maken, maar een paar kleine, tijdsbesparende macrootjes voor mijn moeder en zus, die beiden met boekhouding en economie bezig zijn, heb ik wel al gemaakt.

Het automatisch opmaken van balansen, het herkennen van negatieve getalletjes, en ze vervolgens een kleur toekennen etc... Daar beperkt het zich ongeveer bij op het moment.

Verder ben ik momenteel vrij intensief bezig met een 'wiki' project van een game die ik speel. Ik zou niet weten hoe de code daar noemt, maar het werkt vooral met <> dat soort haakjes, en veel punten en komma's waar ik ze niet zou verwachten :D

Het is vooral kopieren van lay-outs op het moment, maar beetje bij beetje begin ik het door te krijgen, en al eens een stukje zelf, ongeholpen aan te passen.

Ik heb dus maar visual basic aangekruisd, maar als deze poll voor enige wetenschappelijke doeleinden is, zou ik een stem aftrekken van VB, aangezien ik daar niet echt goed in ben. Gewoon het enige waar ik een beetje basis van ken.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Reageer