Hologram in CNN

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 202

Hologram in CNN

Ik keek vanmiddag naar een filmpje op youtube over obama, waarin ik een tv reporter holografisch weergegeven zag.

Vanuit Chicago werd er een beeld met 44 HD camera's opgenomen, met 20 computers gecodeerd en daarna met een sateliet verbinding doorgestuurd naar new york, waar het beeld weer geprojecteerd werd.

http://gizmodo.com/5076663/how-the-cnn-hol...ew-system-works

Hoe werkt dit :D ?

Ik dacht eerst dat het een grap was, blijkbaar niet. Het ziet er wel erg fancy en star wars achtig uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 155

Re: Hologram in CNN

Wow, dat is eens iets anders.

wel zwaar overdreven, maar kom :D

Ja, het filmen, dat lijkt mij niet moeilijk, maar ik vraag mij toch ook af hoe je iets kunt projecteren zonder echt

oppervlak om tegen te projecteren?

Of botsen die licht-deeltjes (jaja, licht is geen deeltje, het is al goed :P )tegen elkaar?

Berichten: 12.262

Re: Hologram in CNN

Ik vraag me ook af hoe dat nou werkt...

Dat ze haar afbeelding in de videofeed renderen geloof ik direct, maar zou het nou ook zo zijn dat ze daar in de studio echt ergens geprojecteerd wordt? En zo ja inderdaad... waarop dan wel?
Victory through technology

Berichten: 817

Re: Hologram in CNN

Zou dat niet erin ge-edit zijn, en dat de persoon praat tegen een denkbeeldig tegenpersonage ??

Een beetje zoals een weerman die op de kaart aanduidt ?
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Hologram in CNN

ToonB schreef:Zou dat niet erin ge-edit zijn, en dat de persoon praat tegen een denkbeeldig tegenpersonage ??

Een beetje zoals een weerman die op de kaart aanduidt ?
Dat lijkt mij ook. Ook de site denkt dat ook:
Only after computers merge the video feeds together do you get a coherent hologram + person scenario
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 12.262

Re: Hologram in CNN

Blijft de vraag wat er dan zo bijzonder aan is... wellicht het 3d effect waardoor de camera kan pannen en de afbeelding toch op zn plaats en in perspectief blijft, maar erg wereldschokkend vind ik dat ook weer niet.
Victory through technology

Berichten: 21

Re: Hologram in CNN

Inderdaad, het is gewoon een sterk staaltje photoshop. Ik vind het barbaars dat ze dat op CNN een 'hologram' noemen. Een beetje miljoenen besteden zodat als de camera in de ene studio beweegt, de camera's dat 500 km. verderop ook doen... Wie wil dat de camera überhaupt beweegt in een interview? Laat hem lekker stil staan, en plak een foto op die plek, kost je 5 piek als je het door mij laat doen.

Reageer