Springen naar inhoud

Reden van vermoeidheid

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Lotte2

Lotte2

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 november 2008 - 19:03

Hallo allemaal,

ik ben 17, en moet vroeg opstaan, maar ik ga ook vroeg slapen. Mijn vraag is nu, hoe komt het dat ik altijd moe ben?

gaan slapen: half 10
Opstaan: Half 6

Hoe komt het dat ik nog altijd moe ben en mij nooit kan concentreren?

(ik weet dat de regels niet toelaat om persoonlijke vragen te stellen ,maar ik bedoel dit algemeen, wat kan de reden zijn van vermoeidheid?)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 november 2008 - 19:13

Vervelende vraag. Vermoeidheid kan uiteraard het gevolg zijn van zware fysieke of mentale inspanningen, maar het is eveneens een symptoom van een resem aan aandoeningen (o.a. diabetes). Mocht je er blijvende hinder van ondervinden, raad ik je aan om een arts op te zoeken (zoals steeds bij medische problemen).

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 07 november 2008 - 08:06

Enige mogelijke oorzaken van vermoeidheid.
- Slecht werkende longen (longontsteking). Gevolg: te weinig zuurstof in het bloed. Gevolg: geen orgaan werkt optimaal.
- Te weinig rode bloedlichaampjes (hemoglobine = Hb). Gevolg: te weinig zuurstoftransport in het bloed. Gevolg: geen orgaan werkt optimaal. Remedie tegen 'bloedarmoede': ijzer (staalpillen)
- Opname van geringe hoeveelheden koolmonoxide (CO), bv door sigarettenrook.

Veranderd door thermo1945, 07 november 2008 - 08:13

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 07 november 2008 - 10:20

(ik weet dat de regels niet toelaat om persoonlijke vragen te stellen ,maar ik bedoel dit algemeen, wat kan de reden zijn van vermoeidheid?)

Sorry, maar doordat je het toch op je persoon betrekt kan ik niet anders dan dit zien als een persoonlijk medisch vraagstuk. Zie daarover de uitleg in bijsluiter medisch forum. Daar vind je ook verwijzingen naar sites die wel voor persoonlijke kwesties zijn ingericht. Buiten dat raden we mensen die persoonlijke problemen hebben altijd aan om naar de huisarts te gaan. Kost je niets en die mensen kunnen veel beter een oordeel vellen dan wij (of een arts) via internet. En je dus ook veel beter helpen.

En dus gaat dit topic op slot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures