Springen naar inhoud

Bacillus species

• Log in om te kunnen reageren

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 november 2008 - 20:35

hoi,

ik ben bezig aan een literatuurstudie over de microbiologie in cacaobonen tijdens de fermentatie.
Ik heb een artikel gevonden waar in een onderzoek beschreven wordt uitgevoerd op verschillende soorten cadcaobonen.

In het artikel wordt er over 'bacillus species' gesproken. zou er iemand mij kunnen uitleggen wat dit juist is?

Mvg
Iwerke.

voor degene die het moesten intereseren hier is het artikel Link

Veranderd door Iwerke, 06 november 2008 - 20:37

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8935 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2008 - 12:30

Als je het hebt over de tekst

The principal species found were Penicillium citrinum, an unidentified basidiomycete, Kloeckera apis, Saccharomyces cerevisiae, Candida tropicalis, Lactobacillus cellobiosus, Lactobacillus plantarum and Acetobacter pasteurianus. The later stages of fermentation were dominated by the presence of Bacillus species, mostly, Bacillus pumilus and Bacillus licheniformis

Deze betekent: De voornaamste gevonden soorten waren Penicillium citrinum, een onge´dentificeerde basidomycete, Kloeckera apis, Saccharomyces cerevisiae, Candida tropicalis, Lactobacillus cellobiosus, Lactobacillus plantarum en Acetobacter pasteurianus. The laatste fases van de fermentatie werden gedomineerd door de aanwezigheid van bacteriesoorten, met name, Bacillus pumilus en Bacillus licheniformis.

"Bacillus species" betekent hier dus "bacteriesoorten". Het Engelse woord "species" kan zowel enkelvoud als meervoud zijn.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Iwerke

Iwerke

• >250 berichten
  • 407 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 november 2008 - 02:17

khad het meer over wat men juist met bacillus bedoelde, maar uit je uitleg veronderstel ik dat het gewoon de latijnse naam is voor bacterie. In ieder geval bedankt voor de moeite om het artikel door te nemen. 8-)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
_-'-.Albert Einstein.-'-_

Hroelen

Hroelen

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 februari 2009 - 13:45

hallo,
Bacillus species is een staafvormige grampositieve bacterie.
Niet eenders welke bacterie kan je dus bacillus noemen toch wel belangrijk

ToonB

ToonB

• >250 berichten
  • 817 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 februari 2009 - 17:06

Lijkt me eerder microbiologie, en is dus verplaatst.
"Beep...beep...beep...beep"
~Sputnik I

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures