Springen naar inhoud

Gest. regressiecoefficient berekenen in excel

• Log in om te kunnen reageren

son123

son123

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 november 2008 - 23:13

Weet iemand of er een manier bestaat om een gestandaardiseerd regressiecoefficient te berekenen in excel, met één formule, zodat ik maar één kotje van mijn werkblad kwijt ben? :D

greetz

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 november 2008 - 11:48

Je zou het hiermee kunnen proberen
http://www.jeremymil...ppendix2/excel/

son123

son123

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 november 2008 - 19:15

bedankt voor je antwoord, maar ik ken die methode helaas al, en is niet echt wat ik zoek. Het nadeel er aan is dat hij niet automatisch de resultaten aanpast als je een variabele veranderd, hij neemt ook te veel plaats in,hij geeft altijd alle coefficienten terwijl ik enkel het regressie coefficient nodig heb.

Voor een niet gestandaardiseerde regressie coefficient kan je dat eenvoudig met slope (engelse excel) of richting (nederlandstalige excel) en voldoet hij aan al mijn eisen, maar vind niet hoe ik een gestandaardiseerde regressiecoefficient moet opvragen, alhoewel ik vrij zeker ben dat er een manier is via excel....

Gesp

Gesp

• >250 berichten
  • 339 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2008 - 19:09

In eenvoudige regressie is dat de correlatiecoefficient in het kwadraat. In Excel zou dat neerkomen op "=PEARSON(...)^2"

Gesp

Gesp

• >250 berichten
  • 339 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 december 2008 - 19:35

In eenvoudige regressie is dat de correlatiecoefficient in het kwadraat. In Excel zou dat neerkomen op "=PEARSON(...)^2"

Sorry, kwadraat is niet nodig. Gestandaardiseerde regressiecoefficient is gelijk aan correlatiecoefficient.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures