Belletje trek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 22

Belletje trek

Als iemand meermaals "belletje trek" bij me komt doen waar moet ik dat dan melden en is het strafbaar of zoiets.

david

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Belletje trek

Het is niet verboden om bij mensen aan te bellen. 8-)

Als het echt structureel doelmatig lastigvallen is kun je het misschien gooien op overlast, maar ik zou gewoon even de ouders opzoeken en een babbeltje met ze maken (ervan uitgaande dat het om kinderen gaat).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 771

Re: Belletje trek

Als het echt structureel doelmatig lastigvallen is kun je het misschien gooien op overlast, maar ik zou gewoon even de ouders opzoeken en een babbeltje met ze maken (ervan uitgaande dat het om kinderen gaat).
misschien is topicstarter zelf de dader, en wilt hij vooraleer te beginnen toch even checken of de politie niet voor zijn deur kan staan morgen 8-)

Maar volgens mij is het toch grotendeels afhankelijk van de frequentie en wanneer

ik denk dat politie eerder geneigd is om iets te doen als het 's nachts gebeurt dan overdag.

Re: Belletje trek

Niet op reageren. Hoe sterker je reageert, hoe leuker het wordt om aan je bel te trekken. Wie heeft het nooit gedaan ? Ik heb eens twee deuren aan elkaar gebonden en dan aan de bellen getrokken. Ik ken een vent die rood wordt van woede en de hele buurt op stelten zet als er een bal in zijn tuin terecht komt. Het is nu een sport geworden om eens een oude bal in zijn tuin te schoppen. Er was een jongetje die kleine keitjes door het open raam bij mij naar binnen mikte. Ik heb hem toen lachend gevraagd ofdat hij dat prettig vond. Hij stamelde "sorry" en verdween. We mogen blij zijn dat er nog jeugd te vinden is dat zich nog kan amuseren met wat onschuldig kattekwaad.

Reageer