Keuze tussen banen

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 5

Keuze tussen banen

Hoi,

Ik ben onlangs gaan solliciteren omdat ik hoorde niet vast aangenomen te worden bij mijn huidige werkgever (dit was verplicht na mijn 3 tijdelijke contracten) en heb nu twee aanbiedingen:

- Research Analist op een afdeling waar veel genomics wordt gedaan (Q-PCR, Arrays etc).

- Research Analist op een afdeling waar voornamelijk Massa Spectrometrie wordt uitgevoerd.

Bij beide banen zijn de opleidings en toekomst perspectieven nagenoeg gelijk, de een is iets dichterbij als de ander.

De MS baan lijkt me erg leuk omdat ik veel bij zou moeten leren en met mooie machines mag spelen

nadelen zijn het vele data uitwerken en het gebrek aan 'nat'werk

De Genomics baan lijkt me leuk omdat het onderzoek betreft aan miRNA en siRNA en het in het verlengde ligt van wat ik nu doe.

Nadeel is eigenlijk alleen het verouderde lab (en misschien de reistijd).

Ik ben dus een beetje besluitloos, een erg luxe positie maar toch niet helemaal gewenst.

Ik vraag mij voornamleijk af wat de kansen zijn om in de research te blijven met een MS achtergrond, de meeste banen die ik zie met dergelijke technieken zijn voornamelijk diagnostiek.

Iemand aanwezig die mij kan helpen een besluit te vormen (argumenten voor en tegen (die ik misschien nog niet bedacht heb), toekomstperspectieven etc.)

Alvast bedankt,

Beork

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Keuze tussen banen

Hoi Beork,

Zelf werk ik ook veel met QPCR en arrays, Je moet je er niet in vergissen dat dat ook erg veel nat werk is. Met arrays is het vaak zo dat je eerst weken veel in t lab staat, en dan als je een enorme bulk data hebt van je arrays, weer weken achter de computer analyses aan het doen bent. Of je dat leuk vind of juist niet hangt van jezelf af.

Ik heb zelf nooit met MS gewerkt (maar het lijkt me een mooie techniek) Dus wat de voor en nadelen daarvan zijn zou ik niet kunnen zeggen.

Ik zou zeggen ga af op je interesses, wat je het leukste lijkt om te doen. Het type resultaten en wat je ermee doet is natuurlijk enorm anders tussen de 2 technieken.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Keuze tussen banen

Je moet je niet te veel druk maken om gebrek aan werk als research analist met MassSpec ervaring. MassSpec word alleen maar belangrijker nu er steeds meer proteome wide research word gedaan.

microRNA is natuurlijk altijd leuk om te doen en heeft zeker ook een toekomst. Beiden hebben ze naar mijn mening een goede toekomst.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 5

Re: Keuze tussen banen

Bedankt voor jullie meningen, ik heb uiteindelijk gekozen voor de genomics baan. Mede doordat uiteindelijk mijn interesses daar meer liggen.

iig bedankt voor de hulp,

Beork

Reageer