[biologie] van chylomicron naar lipoprotein

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[biologie] van chylomicron naar lipoprotein

Hallo ik moet iets voor school weten maar ik snap het niet zo.

ik zit nu in havo 5 en voor mijn PWS moet ik weten:

* Het stapje van chylomicron naar lipoprotein

* en het eiwit dat daarbij komt kijken

bedankt alvast!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [biologie] van chylomicron naar lipoprotein

Dit is huiswerk, dus bij deze verplaatst naar het desbetreffende forum.

Verder, wat weet je al, in welke context etc. Als jij meer verteld, kunnen wij je gerichter helpen om aan een antwoord te komen. WSF is geen antwoord machine maar we proberen je te helpen om aan het antwoord te komen. Geef iemand een vis en hij eet een dag, leer iemand te vissen en hij eet de rest van zijn leven.

Heb je al op wikipedia gekeken naar de beschrijving van chylomicron? Daar staat duidelijk beschreven dat chylomicron een lipoproteine is. Dus je vraag is mij niet helemaal duidelijk.

Als je echter bedoeld hoe lipoproteine (waaronder chylomicron) worden afgebroken tot vetzuren en glycerol dan is het antwoord heel eenvoudig (maar je vraagstelling dus verkeerd). Ik gok dus bij deze dat je vraagstelling dus niet helemaal goed was. Als je op de wiki pagina over chylomicron kijkt dan zie je daar onder andere onderaan de pagina een verwijzing staan naar lipoproteine lipase dit is een enzym dat lipoproteines afbreekt.

Als je redelijk thuis bent in deze materie dan kan je via wat zoek en klik werk, wat ik niemand van de middelbare school aan wil doen, relatief eenvoudig de reactie vergelijking vinden Triacylglycerol + H(2)O <=> diacylglycerol + a carboxylate en ook een heel leuk kaartje. Afbeelding. Probeer 't plaatje niet helemaal te begrijpen, er staat veel te veel op om in een keer makkelijk te kunnen begrijpen. Echter dit illustreert hoe en waar dit in het lichaam geplaatst moet worden.

Heb ik 't toch nog allemaal redelijk voor je uitgewerkt, heb je even geluk gehad. Pobeer de volgende keer meer uitleg te geven bij je vraag. Dat ik zo gek ben om je tekst en uitleg te geven over iets wat je niet hebt gevraagt (maar waarschijnlijk dus wel bedoelde) betekend niet dat iedereen dit wil doen. Als je dus meteen meer tekst en uitleg geeft bij je vraag kunnen mensen eerder zien dat je eigenlijk iets anders bedoelde. Dat je er verder bij zet dat je in 5 HAVO zit en dat dit voor je PWS is, is goed. Zo weten mensen in hoe verre ze de diepte in kunnen duiken.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer