Beter geschiedenis of biologie?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Beter geschiedenis of biologie?

Ten eerste vergeef me de topictitel, deze klopt niet maar geeft wel aan waar ik naartoe wil.

Ik had het laatst met een medeleerling over de stelling; Biologie is belangrijker* dan Geschiedkunde.

Ik zit in positie A en de ander in Positie B. Ik wil deze persoon heel graag naar de kant van A trekken.

Ik zeg bewust niet aan welke kant ik de voorkeur geef.

Ik zou wel graag wat argumenten/meningen van jullie willen horen over deze stelling.

Al hopende dat ik daar genoeg argumenten en tegenargumenten uit kan halen om de betreffende persoon naar kant A te krijgen.

Dus ga los en zeg hoe jij denkt gelijk te krijgen.

*Een omschrijving van belangrijker.

Vanuit de gedachte je leeft maar één keer. Welke kennis completeerd je leven meer dan de ander.

In andere woorden aan welke heb je meer gedurende je leven.

Berichten: 954

Re: Beter geschiedenis of biologie?

Ik zou zeggen: geef eerst eens een omschrijving van "belangrijker". Daarmee zou de discussie al een stuk opschieten denk ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Beter geschiedenis of biologie?

Welke kennis completeerd je leven meer dan de ander.

In andere woorden aan welke heb je meer gedurende je leven.
Hangt ook een beetje af van je doel in je leven. Als jouw doel is om kennis te vergaren of een evenwichtige hoeveelheid kennis van zaken te hebben in alle vakgebieden, zouden beide beter zijn. Als je direct nuttige kennis nastreeft die bruikbaar is in bijvoorbeeld het overleven van situaties dan is wellicht biologie handiger (eetbare planten en dieren determineren, weten waar water zit etc.) Als je wellicht een evenwichtiger leven wil leiden door de fouten niet te maken die de generaties voor jou hebben gemaakt moet je geschiedenis gaan studeren. Kortom het is een prototype appels met peren vergelijking, je moet eerst weten wat je doel is in je leven, en dus je vriend zal je van dat doel moeten overtuigen om hem te overtuigen van het nut van biologie. Als hij zijn leven wil weiden aan het begrijpen van zijn voorvaderen, tja dan is biologie wellicht minder nuttig (wellicht genetica).
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer