Regressie fles

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

Regressie fles

Ik probeer dmv regressie de inhoud van een (wijn)fles te bepalen. Hiervoor moet ik de omtrek van de binnenkant en de buitenkant berekenen, ook is hiervoor bepaling van de dikte van het glas nodig. Ik heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Please help :D

Gr.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Regressie fles

Als je wat meer details geeft over wat je precies moet doen? Dikte van het glas, zou je met licht extinxtie kunnen bepalen denk ik, of kijken wat het volume van het glas is (duw het helemaal onderwater, zodat de binnenkant ook vult, en kijk wat de toename is in vloeistofspiegel) en wat de oppervlakte is, gebruik een schuifmaat en maak wat plakjes van de fles als een soort MRI apparaat, dus allemaal ronde plakjes maken en daar de schuifmaat bij gebruiken, is ook wel goed te doen denk ik.

Al met al is het nog wat onduidelijk wat je precies wil gaan doen en hoe lang je erover kan doen en hoe experimenteel je kan gaan doen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 79

Re: Regressie fles

Je kan op verschillende hoogtes van de fles de omtrek bepalen. Ik denk dat je wel weet hoe je dat kunt uitrekenen. Vervolgens kun je alle metingen integreren en het volume uitrekenen. Maargoed, het is wel handig als je wat meer informatie geeft over wat kan en mag.

Reageer