[wiskunde] ruimtetekeningen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 136

[wiskunde] ruimtetekeningen

P8225531_som_1.jpg
P8225531_som_1.jpg (49 KiB) 145 keer bekeken
dit is de som die ik moet maken. Ik zie hier geen begin aan om eerlijk te zijn, want ik ben niet bij de uitleg geweest van deze stof. Als ik de uitwerking voor me zie snap ik het wel voor die bepaalde som, maar daar is ook alles mee gezegd.

ik hoop dat iemand me kan helpen

vriendelijke groet

Berichten: 8.614

Re: [wiskunde] ruimtetekeningen

In welk leerstofonderdeel kadert deze oefening en wat is het niveau waarop je een antwoord verwacht? Kun je ook eens een gelijkaardige uitgewerkt oefening geven?

Over de oefening zelf: Is het zo dat l door de punten A en C gaat wanneer hij in het vlak OABC ligt?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 10.058

Re: [wiskunde] ruimtetekeningen

Als je lijn OA snijdt met l en OB met l dan zijn dat resp de snijptn van het zijvlak OAED en het diagonaalvlak OBFD en kan je nu zelf verder?

Berichten: 4.502

Re: [wiskunde] ruimtetekeningen

Dat is idd. de oplossing,Safe!

Gebruikersavatar
Berichten: 136

Re: [wiskunde] ruimtetekeningen

je begint bij deze opdracht met een piramide, en de rest is hopelijk duidelijk =)
Bijlagen
voorbeeld_wiskunde2.jpg
voorbeeld_wiskunde2.jpg (49.46 KiB) 141 keer bekeken

Berichten: 90

Re: [wiskunde] ruimtetekeningen

ik denk dat je eerst het snijpunt van [OB] en de rechte I moet zoeken.

dat is niet moeilijk, gewoon de het lijnstuk [OB] verlengen tot je de rechte I snijdt.

als je dit snijpunt dan vervolgens verbindt met het punt D, vind je het snijpunt van van je doorsnede en [FB]

zoek op dezelfde manier de snijpunten op [EA] en [GC]

vanaf daar kan je het zelf wel vinden denk ik?

EDIT: veel te laat zie ik net :D

Reageer