Relatie tussen acné en citroenzuurcyclus

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 1

Relatie tussen acn

Goeiemiddag!

Mijn naam is David, en ik ben een 17 jarige scholier uit Den Haag. Op mijn 16e kreeg ik last van acne en dit nam ernstige vormen aan. Ik moest uiteindelijk naar een dermatoloog die mij het middel roaccutane voorschreef wat ik voor een half jaar moest slikken. Dit is een heel zwaar middel met erngstige bijwerkingen, elke dag hoofdpijn, last van me nieren, blaas. En vooral ernstige depressies en zelfmoordneigingen. Ik ben nu klaar met het medicijn, maar deze periode heeft mij er wel toe aangezet om een oplossing te vinden voor acne, ik wilde acne uitvinden. Precies weten hoe het zat, want hoeveel theorieën er ook zijn, geen dermatoloog kan hier 1 duidelijke oorzaak voor geven. Niemand blijkt precies te weten hoe het zit.

Dit zijn mijn bevindingen:

--

In het algemeen wordt gestelt dat er geen relatie is tussen voeding en acné. Acne vulgaris, normale acné, komt vooral in de pubertijd voor. Heel veel mensen met acné zijn dan ook in de pubertijd.

Een theorie over acne en pubertijd is dan ook, dat de hormonen die in de pubertijd worden gemaakt de oorzaak zijn van het groter worden van de talgklieren. Het groter worden van talgklieren heeft tot gevolg dat er meer talg wordt afgescheiden en dat deze dikker van samenstelling is. Hetgeen het gevolg is dat een porie sneller verstopt en er een onzuivere huid ontstaat, met zwarte comedonen(mee-eters) en puistjes. Op deze bekende theorie hoef ik denk ik niet in te gaan.

Echter denk ik dat hormonen zélf niet de oorzaak kunnen zijn van het groter worden van de talgklieren, het is onlogisch dat bepaalde hormonen dit effect hebben. Onlogisch ervan uitgaande dat ons systeem zo is, dat een directe fout als deze niet zou kunnen bestaan. Er zijn ook mensen in de pubertijd zonder acne.