Mu-metaal verkrijgbaar

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 8

Mu-metaal verkrijgbaar

Ik heb reeds veel gelezen of het wetenschaps-forum over mu-metaal en zou zelf eens wat proefjes willen doen met permanente magneten.

Gewoon om leuk bezig te zijn. en om weer eens iets te realizeren waarvan ik nooit had gedacht dat het kon of mogelijk was.

mu-metaal zoek ik in plaat-vorm.

Dikte en struktuur weet ik niet.

Ik ben ervan overtuigd dat andere mensen dat ook heel fijn zouden vinden als ze in deze topic linken en adressen zouden kunnen vinden zodat ze hun ideeën kunnen voortzetten.

Gelieve in deze topic uitsluitend alleen linken, adressen, gegevens, en informatie over mu-metaal te plaatsen, en waar het te verkrijgen is.

Laat we de discussie over mu-metaal zelf en de spec's zelf even op een andere plaats voort zetten.

Dan kunnen jullie nu jullie steentje bijdragen.

Dank u (in naam van vele geïntresseerde),

In afwachting van uw aanvulling verblijven wij,

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Mu-metaal verkrijgbaar

Via Google vond ik deze firma

Leveren misschien niet rechtstreeks aan particulieren, maar kunnen je waarschijnlijk wel op weg helpen.

Berichten: 12.262

Re: Mu-metaal verkrijgbaar

Je zou eens kunnen informeren bij firma's die in (HF) electronica componenten doen - het wordt veel gebruikt voor schotjes en afschermingsblikjes. Hoe groot wil je het eigenlijk hebben? Maakt nogal verschil of je een stukje van 10x10cm wilt of een rol van 1 breed en 50 meter lang :D
Victory through technology

Berichten: 2

Re: Mu-metaal verkrijgbaar

Mu metaal is verkrijgbaar bij de firma Holland Shielding Systems BV uit Dordrecht

zie www.hollandshielding.com ze hebben mu metaal in 0,5 en 1 mm dikte

Reageer