Mondelinge arbeidsovereenkomst bindend

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Mondelinge arbeidsovereenkomst bindend

hoi,

Ik heb een vraagje voor me zusje.

Zij werkte bij een bedrijf via het uitzendbureau, afgelopen Dinsdag had zij een gesprek op dat bedrijf vanwege dat ze haar een contract wilde aanbieden.

Het was haar bedoeling niet om daar in vaste dienst verband te gaan werken, ze was ook ondertusse opzoek naar een andere baan, omdat ze bij dit bedrijf niet de functie had en deed waar ze voor geleerd had.

ze heeft ook duidelijk kenbaar gemaakt dat deze functie niet voor haar was weggelegd maar wel voor eventjes tot dat ze een andere baan heeft, dit wiste ze ook vanaf het begin.

Vandaag kreeg ze te horen dat ze haar hebben uitgekocht bij het uitzendbureau en dat ze vanaf a.s. maandag in vaste dienstverband komt voor een half jaar.

Het bleek dus dat het gesprek van afgelopen dinsdag een mondelinge overeenkomst was, zei wist hier niets van, ze heeft nog geen contract gezien of getekend.

ze zeggen dat dit gesprek bindend is en als ze weigerd om hier mee accoord te gaan dat ze € 3500,00 moet betalen.

Is dit "gesprek" echt bindend??

zo ja hoe kan ze dit het best oplossen?

zo nee wat moet ze doen?

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Mondelinge arbeidsovereenkomst bindend

Als ze bij het gesprek dinsdag duidelijk heeft aangegeven dat ze het er NIET mee eens is dat ze in vast dienst komt, dan is er niet eens sprake van een overeenkomst; ze zijn immers niets overeen gekomen. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 817

Re: Mondelinge arbeidsovereenkomst bindend

Daarbij lijkt het mij sterk dat er boetes geëist kunnen worden, zonder dat het interimkantoor in kwestie enige vorm van bewijslast kan neerleggen.

Indien ze die boete uitkeren, kan je immers naar een advocaat stappen ofzo (let's face it, het is geen pakje kauwgom dat ze je aanrekenen).

Als het interimkantoor niets kan voorleggen waaruit blijkt dat er een overeenkomst was, hebben ze volgens mij geen poot om op te staan.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Mondelinge arbeidsovereenkomst bindend

heeft iemand dit gesprek gefilmd of opgenomen??

Heeft dit gesprek ooit plaats gevonden??

was zeker een amerikaans uitzendbureau? die hebben altijd van die rare dingen.

Reageer