Springen naar inhoud

[biologie] ontstaan van diabetes type 2

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

joram span

joram span

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 november 2008 - 14:01

hallo,
ik kan nergens echt goed vinden hoe diabetes type 2 nou eigenlijk ontstaat. wat gebeurt er nou precies in het lichaam? welke stoffen zijn daarbij aanwezig? welke omstandigheden zorgen er nou voor dat er zo weinig insuline wordt aangemaakt? wat gebeurt er op celniveau?
ik kan nergens een overzicht vinden waar dit wordt verteld, alles wat ik vind is allemaal zo algemeen.
als iemand me kan helpen graag...
groetjes Joram

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 23 november 2008 - 14:24

Je zou kunnen gaan Googlen,maar globaal:

Bij oudere mensen functionneert de alvleesklier niet meer voldoende en produceert zodoende te weinig of geen insuline,welke nodig is om de glucose via de celwanden binnen de cel te krijgen.

En dat is nodig omdat de cellen voor hun functie een brandstof nodig hebben ;dit is een apart verhaal want de celinrichting is een heel complexe met oa. een energiebrond welke werkt op een aantal zuren,die weer een ionen-werking creeeren,etc.
Als hulpmiddel krijgt de patient,afh. van de bloedsuikerspiegel in zijn bloed (4-8 mMol/liter bloed = goed,>10 fout < 3 fout) pillen,resp. een insulinespuit.

Ook te zien via Google !

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 23 november 2008 - 15:43

We gaan hier verder.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures