Thanks to our ability to learn and to remember, we can perform tasks that other living things can not even dream of. However, we are only just beginning to get the gist of what really goes on in the brain when it learns or forgets something. What we do know is that changes in the contacts between nerve cells play an important role. But can these structural changes account for that well-known phenomenon that it is much easier to re-learn something that was forgotten than to learn something completely new? Scientists have been able to show that new cell contacts established during a learning process stay put, even when they are no longer required. The reactivation of this temporarily inactivated "stock of contacts" enables a faster learning of things forgotten.
Lees meer ... Max Planck
Laatste berichten
- 23:25 2013 – Augustus Vraag 3
- 23:07 Rood laserlicht 2
- 23:04 Bruine vlekken op treinaanwijzerbord 5
- 15:28 Vraag 2009 Juli Vraag 5 5
- 12:51 positie 2
- 10:44 Schroefdraad berekening 8
- 24 apr [scheikunde] Kan chloorgas de geleiding van elektriciteit belemmeren? 9
- 23 apr Weerfrustratie 9
- 23 apr geen minkowski-ruimte toch? Doe ik dit nou fout? 15
- 23 apr do-re-mi-fa-so vliegtuigen 7
- 23 apr Kunnen quantum Zonnecellen 190% quantum efficiënt zijn 3
- 23 apr De Euro Nederlandse 100 qubit computer komt eraan
- 23 apr projectiel 8
- 23 apr Verschil tussen deze 2 vragen 5
- 23 apr [scheikunde] berekeningen labo vitamine c bepaling 1
- 22 apr [wiskunde] rode en witte ballen verdelen 8
- 22 apr Rotatie van het heelal 41
- 22 apr Muntje opgooien 14
- 21 apr Reactiviteit silyl enol ethers 1
- 21 apr Criterium voor vochtretentie
Nieuwsberichten
- 04 mar Een nieuw soort magnetisme: altermagnetisme
- 31 okt AI kan via stem diabetes vaststellen 11
- 21 okt Einstein krijgt wéér gelijk 45
- 07 feb witter dan wit 20
- 19 jun irrigatie en de aardas