Springen naar inhoud

5 zuilen van de islam in de middeleeuwen

• Log in om te kunnen reageren

VWO4

VWO4

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2008 - 18:55

Hoe worden de zuilen 'toegepast' in de ME(middeleeuwen)?
dan mag je Hadj als voorbeel nemen dus de bedevaart(pelgrimstocht)..

wie zou deze vraag kunnen beantwoorden, ik kom er namelijk echt niet op.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 november 2008 - 19:11

Huiswerk? Geef dan alsjeblieft even aan in welk lesonderdeel deze vraag kadert, wat je er over gezien hebt en op welk niveau je antwoord verwacht. Je vraag is namelijk nogal vaag. Heb je het over echte, tastbare zuilen of over de zgn. "vijf zuilen van de islam", de fundamentele religieuze verplichtingen voor moslims?

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

VWO4

VWO4

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 november 2008 - 19:38

Huiswerk? Geef dan alsjeblieft even aan in welk lesonderdeel deze vraag kadert, wat je er over gezien hebt en op welk niveau je antwoord verwacht. Je vraag is namelijk nogal vaag. Heb je het over echte, tastbare zuilen of over de zgn. "vijf zuilen van de islam", de fundamentele religieuze verplichtingen voor moslims?

Nee het is geen huiwerk. Het is een deelvraag die ik voor geschiedenis moet typen. Niveau: Vwo.....Vak: geschiedenis.
En ik heb het over de 5 zuilen van de islam!! Ik moet me voorstellen hoe een van die 5 zuilen (en hierbij mag ik als voorbeeld bedevaart(hadj) nemen) werden toegepast in de middeleeuwen..

is het zo een beetje duidelijker geworden

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 24 november 2008 - 22:40

Het valt weliswaar meer onder de noemer van huiswerk en practica, maar ik laat het hier toch maar staan, in de hoop dat hier een diepere discussie uit voortkomt. Misschien dat het zelfs nog naar theologie moet, maar dat zien we dan wel weer.

Ik weet echter niet of de vraag nu helemaal duidelijk is. Je hebt het over 5 zuilen van de islam. Ik vraag me af of dat voor iedereen bekend is (voor mij niet, ik natuurlijk niet per se maatgevend). Zie dus: "Vijf zuilen van de islam" op Wikipedia(nl). Vervolgens vraag je hoe die 'toegepast' werden in de middeleeuwen. Bedoel je daarmee hoe elk van die vijf zuilen in de praktijk toegepast werden? En, omdat je het specifiek in het geschiedkundeforum plaatst, wil je dan ook weten wat de verschillen zijn tussen de praktisering in de Middeleeuwen en in het heden? En heb je het nog over een specifieke stroming, of de algemeenheid?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures