National Geographic

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 656

National Geographic

Ik heb een paar vragen over dit blad en ik denk dat hier wel een paar abonnees zitten.

Misschien dat die een paar antwoorden weten?

Het viel me op dat er behalve de taal ook een aantal artikelen verschillend zijn tussen de Nederlandse en de Engelse.

Wat is eigelijk hier de reden achter? Waarom niet alles vertalen?

Mis ik nu iets Als ik voor de Nederlandse kies ipv de Engelse of andersom?

Maakt het verder nog wat uit of ik de Nederlandse of de Engelse neem, of maakt het qua kwaliteit weinig uit?

In hoeverre zijn de artikelen "wetenschappelijk"?
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer

Berichten: 36

Re: National Geographic

ik zou niet weten in hoeverre de nederlanse,verschild met de engelse,

misschien kan je dat ff aan hun zelf vragen?



KLANTENSERVICE

Heeft u een vraag over uw bestaande abonnement? Wilt u een adreswijziging doorgeven? Of wenst u informatie over een bestelling of een van onze producten? Bel dan 076 5301719 (Nederland) of 03 6453751 (België) of stuur een e-mail

[email protected]

bron: http://www.nationalgeographic.nl/abonnemen...e3a3aceb3b85804

ik kan me voorstellen,dat de nederlandse versie meer gericht is op nederland,en de engelse op engeland?...

succes,ik hoop dat een ander iets nuttigers voor je te melden heeft

Homosapien.
ik weet het eigelijk ook allemaal niet hoor :S

Berichten: 100

Re: National Geographic

Ik weet niet of het met dit blad ook zo is maar de veel belangrijke wetenschappelijke artikels zijn oorspronkelijk in het Engels geschreven. En ja het is natuurlijk niet overal maar bij veel vertalingen gaat er informatie verloren. of soms wordt letterlijk vertaald waarna het niet zo duidelijk meer is. daarom lees ik ook wel liever engels maar ja dat is mijn persoonlijke mening :shock:

Reageer