Springen naar inhoud

Krachten bij een omvallend object

• Log in om te kunnen reageren

Vladimir Lenin

Vladimir Lenin

• >250 berichten
  • 829 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 november 2008 - 23:00

Ik wil uit interesse eens weten welke krachten allemaal een rol spelen bij het omvallen van bijvoorbeeld een balk-vormig object.
Dit heeft niets met oefeningen,... te maken, dus post ik het hier.
Ik wil wel alle krachten in rekening brengen, bijvoorbeeld luchtweerstand, wrijving,...
Weet er iemand hoe je zo'n probleem in 3 dimensies aanpakt.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."
--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 november 2008 - 00:56

Weet er iemand hoe je zo'n probleem in 3 dimensies aanpakt.

Om hiermee te beginnen, nee. Want het probleem heeft slechts twee dimensies. Een balk kan maar ťťn kant tegelijk op vallen, dus slechts onder, boven, rechts en links spelen een rol. Voor en achter doen er niet toe.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Vladimir Lenin

Vladimir Lenin

• >250 berichten
  • 829 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2008 - 14:12

in labo-omstandigheden wel, maar als het experiment nu in de buitenlucht wordt uitgevoerd en er is luchtverplaatsing kan het in theorie 3D zijn. Nu bovendien is de luchtweerstand afhankelijk van het oppervlakte, en dus heb je hiervoor ook Z-coŲrdinaten nodig.

Iemand enig idee.

Vladimir Lenin

Vladimir Lenin

• >250 berichten
  • 829 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 november 2008 - 15:48

bovendien alvorens een object omvalt, moet het een externe kracht geÔncasseerd hebben, ik ben dan ook meer op zoek naar een algemene formule, dus wat mij betreft kan die kracht vanuit eender welke richting komen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 november 2008 - 21:25

ik ben dan ook meer op zoek naar een algemene formule,

Zonde van de moeite, tenzij je honderden identieke probleempjes moet gaan oplossen. Van de twintig termen en factoren die je in zo'n formule plaatst kun je er in de meeste gevallen al 15 gelijk op 0 stellen. Voor een eenmalige exercitie doe je dus gewoon veel werk voor niks door er een algemene formule voor te willen opstellen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 november 2008 - 21:31

Zonde van de moeite, tenzij je honderden identieke probleempjes moet gaan oplossen. Van de twintig termen en factoren die je in zo'n formule plaatst kun je er in de meeste gevallen al 15 gelijk op 0 stellen. Voor een eenmalige exercitie doe je dus gewoon veel werk voor niks door er een algemene formule voor te willen opstellen.

Zeker, mocht je het toch doen dan mag je van mij part gelijk ook een paper schrijven.
Quitters never win and winners never quit.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures