[Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

Hey

Binnenkort beginnen mijn examens , en ik heb een vraag met fysica , ik heb hier een bewijs en kan iemand dat aub voor gaan bewijzen ? alvast bedankt !

a= r. 4pi²/T²

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

Dag Applekeu,

Je hebt inderdaad nogal haast geloof ik.

Voordat je ergens op internet begint te posten, blader dan in't vervolg eens even rond?

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

In de algemene regels van dit forum hebben we het onder andere over respect. Een titel als "Dringend" is niet zo respectvol. Verder stat er boven het forum waar je dit plaatste: Mededeling: Schoolvragen niet hier aub

Voor dit soort vragen hebben we een speciaal huiswerkforum. Ook daarbij horen een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.

DEKKENDE TITEL

Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling

Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [natuurkunde]mechanica, en die vindt dus niemand meer terug. [natuurkunde]bungee-jump is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder


Ten slotte zou je er eens bij kunnen vertellen bij wat voor soort situatie het gevraagde bewijs hoort. Zo'n formule komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Eigenlijk allemaal vrij logische zaken.

We hebben dit topic verplaatst en de titel een beetje verduidelijkt. Aan jou om de rest even te doen voor we verder gaan.

Groet, het moderatorteam
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: [Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

applekeu schreef:Hey

Binnenkort beginnen mijn examens , en ik heb een vraag met fysica , ik heb hier een bewijs en kan iemand dat aub voor gaan bewijzen ? alvast bedankt !

a= r. 4pi²/T²
Hint: 2x diff''n en u elimineren.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [Natuurkunde] Bewijs bij de ECB

Goed, begin eens.

Je moet a= r. 4pi²/T² "bewijzen".

Dat betekent wiskundig aantonen aan de hand van andere bewezen geachte formules?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer