Nationale wetenschapsquiz 2008

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Wééral een foutje: waarom zetten ze dit online als de uitzending nog niet eens is geweest?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Ik heb er 7 van de 19 goed.... :D

Waarom is de draaicirkel niet kleiner bij achteruit rijden? Waarom is achteruit inparkeren dan makkelijker?

Achja die van de weegschaal had ik tenminste goed :D
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Berichten: 8.614

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Voor degene die niet kan wachten staan de antwoorden al online: http://nwo.nl/nwohome.nsf/previewpage/NWOA_7MELR2
Ik weet niet meer precies wat ik allemaal geantwoord heb, maar op het eerste gezicht evenaar ik minstens mijn score van vorig jaar (14/20). De weegschaalvraag heb ik dus in ieder geval fout.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

11/19

Die laatste vraag was bij mij anders...
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

anusthesist schreef:11/19

Die laatste vraag was bij mij anders...
Bij iedereen. Die is gewijzigd nadat de oude versie al op WSF stond en al antwoorden had.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

En dan nu de uitslag.

Allereerst wil ik iedereen bedanken die heeft dit jaar heeft meegedaan. In totaal heb ik 36 geldige inzendingen ontvangen, een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Zoals al eerder in dit topic is aangegeven is er verwarring ontstaan over vraag 20. De vraag hier op het wetenschapsforum verschilt van die van de nationale wetenschapsquiz omdat tijdelijk de verkeerde vraag op de website van het NWO heeft gestaan. Dit betekent dat bij iedereen vraag 20 goed is gerekend.

Dan wat statistieken. Het aantal goede antwoorden lag tussen de 5 en de 15, waarbij het gemiddelde 11.08 goede antwoorden was met een standaarddeviatie van 5.9.

Hieronder staat een histogram van de verdeling:
wsfnwq08hist.png
wsfnwq08hist.png (3.45 KiB) 191 keer bekeken
En zoals te zien zijn er drie mensen die 15 vragen goed hebben. Uit deze drie mensen is er door middel van loting een winnaar getrokken.

En de winnaar is:

Mechanieker

Gefeliciteerd. Hij ontvangt het boek "Hoor je beter in het donker" van Jo Hermans.

De overige twee personen die 15 vragen goed hebben zijn

Klintersaas en Dommerik

Zij krijgen een troostprijsje: "De betacanon van Fokke en Sukke"

En dan hier nog het overzicht voor degene die daar in geinteresseerd zijn:
wsfnwq08.png
wsfnwq08.png (87.21 KiB) 186 keer bekeken
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

:D

Mijn complimenten aan de winnaars. :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.450

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Heeft Dommerik geen antwoord gegeven op vraag 12?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Heeft Dommerik geen antwoord gegeven op vraag 12?
Er zitten wel meer gaatjes in de tabel, maar die zijn zo te zien allemaal fout gerekend.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 8.614

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Proficiat aan Dommerik en Mechanieker! Vreemd van die vraag 8, ik was redelijk zeker van mijn stuk.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Proficiat!!

:D Blijkbaar beperkt mijn quizvermogen zich tot quizes van de gepensioneerden bond e.d.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 339

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Elk jaar opnieuw hoop ik per ongeluk alles goed te gokken. Of tenminste in de buurt van de 3 fouten te komen. Voor mijzelf zie ik geen relatie tussen de hoeveelheid tijd die ik aan het zoeken naar antwoorden besteed, en mijn score...

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Mijn slechtste resultaat OOIT, ik was er al bang voor. Desalniettemin mijn hartelijke felicitaties aan de drie winnaars :D
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Mijn slechtste resultaat OOIT, ik was er al bang voor. Desalniettemin mijn hartelijke felicitaties aan de drie winnaars :D


Hadden wij samengewerkt, dan hadden wij 15/20 kunnen halen (zie tabel). Interesse om volgend jaar samen te werken? :P
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.273

Re: Nationale wetenschapsquiz 2008

Hadden wij samengewerkt, dan hadden wij 15/20 kunnen halen (zie tabel).
Of ook 3/20 (zie tabel) :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer