Heroïne

Moderator: Rhiannon

Berichten: 69

Hero

Deze drugs is dus kunstmatig gemaakt , mss door scheikundigen of andere wetenschappers in labo's

Het zijn dus intelligente mensen die een misbruik maken van hun kennis, is daar geen remedie voor of is het eerder psychologisch dat ze beginnen met drugs maken door bepaalde omstandigheden, geen werk willen zoeken ofzo...Het draaid denk ik allemaal om GELD.

Daarna moeten ze nog een labo vinden om daaraan te beginnen met een team of alleen.

Of kan men (niet-wetenschappelijk ingestelde mensen) zelf heroïne maken door een formule toe te passen in een labo.

Ik vind het toch maar vreemd waar die drugs vandaan komt, en hoe ze dat maken is een andere vraag niemand weet het tenzij...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Hero

Criminelen zijn menselijk

Wetenschappers zijn ook mensen

Je kan je beter afvragen waarom er criminaliteit is.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: Hero

Volgens mij is heroine niet met slechte bedoeling uitgevonden.

Het kan ook een pijn verzachtende werking hebben.

Als één wetenschapper met goede bedoelingen het recept uitvindt , en (domme) criminelen komen aan dit recept hoeven ze geen scheikunde experts meer te zijn om het te maken.

Berichten: 2.746

Re: Hero

arbeiders in een fabriek weten meestal ook niet waar ze precies mee bezig zijn. net zoals criminelen die niets van hun chemisch proces kennen, maar gewoon doen wat iemand hen ooit heeft voorgedaan

Berichten: 294

Re: Hero

vele drugs vinden hun oorsprong in de natuur... heroine weetk wel ni mja...

en nen keer het verboden is proberen mensen het net uit en dan als er een markt voor is, gaat men het verkopen....

waarom heeft mens cola nodig? niet... tis eigenlijk dezelfde vraag

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Hero

en deze draad is verplaatst naar Algemene Discussie. Ik vond niet dat het erg veel met scheikunde van doen had....
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 36

Re: Hero

Heroïne werd in 1898 ontdekt door een Duits bedrijf. Het wordt gemaakt van morfine en morfine wordt gehaald uit opium. Opium is het gedroogde melksap van de onrijpe zaadbol van de 'papaver somniferum'.
ik weet het eigelijk ook allemaal niet hoor :S

Re: Hero

En morfine is dus een medicijn. Heel veel drugs zijn eigenlijk medicijnen (kijk naar het engels daar is medicijn, drug). Ook een aantal doping middelen (waaronder EPO) zijn levensreddende middelen voor veel mensen!

Wellicht werd er met heroïne geprobeerd om en nieuw medicijn te maken, een nieuwe pijnstiller? En zelfs als dat niet zo is, deze ontdekking is van voor de opiumwet, er was dus niks illegaals aan.

Wat ik een veel ernstigere praktijk vind, is die van de tabaksproducenten, nou vind ik roken een verachtelijke hobby, maar dat terzijde. In de tabaks fabriek wordt dus bijvoorbeeld ammoniak aan de tabak toegevoegd zodat de nicotine sneller naar je hersenen stijgt en je dus sneller verslaafd raakt!@#!!

Het gaat hier dus om een wereldconcern dat praktijken van drugsdealers gebruikt.

In een woord verachtelijk.

mvgr, Sander

Berichten: 13

Re: Hero

Van Heroine weet ik het niet, maar een of andere gestoorde nederlander heeft veel chemische drugs gemaakt als LSD in het lab. Deze drugs en oppep middelen werden niet voor medische toepassingen gemaakt,maar puur voor drugs. Een leuk boek hierover is "XTC smokkel"

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Hero

Herione is één van de andere 1000den problemen die veroorzaakt worden door de wetenschap

spijtig

Berichten: 96

Re: Hero

mo² schreef:Herione is één van de andere 1000den problemen die veroorzaakt worden door de wetenschap

spijtig
niet mee eens, het probleem wordt veroorzaakt door de mate waarin het verslavend is, de werking en de prijs ervan, niet door de wetenschap!

Re: Hero

Ik meen gelezen te hebben dat heroine ooit gemaakt is als hoestdrank. Het stond in een van de edities van Natuurwetenschap en Techniek. Het nummer weet ik niet uit mijn hoofd. :shock:

Re: Hero

Het was nummer 11 van 2004

Onder het kopje "de ideale drug"

Berichten: 96

Re: Hero

Ik meen gelezen te hebben dat heroine ooit gemaakt is als hoestdrank. Het stond in een van de edities van Natuurwetenschap en Techniek. Het nummer weet ik niet uit mijn hoofd. :shock:


vinden jullie trouwens ook niet dat de natuurwetenschap en techniek achteruit gaat? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 581

Re: Hero

vinden jullie trouwens ook niet dat de natuurwetenschap en techniek achteruit gaat? :shock:
Ehm, ja, dat vind ik ook niet... Maar leg uit, waarom ben jij van mening dat de natuurwetenschap en techniek achteruit gaat?

En, wat is overigens jouw definitie van voor-, dan wel, achteruitgang?
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...

Reageer