[scheikunde] ionoforen / ionogenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[scheikunde] ionoforen / ionogenen

1)Wat zijn de volgende stoffen ionoforen of ionogenen?

MgCl2 =

HCl=

2)kan iemand de reactie vergelijking geven van de volgende stoffen als je ze oplost met water.

NaCl=

HBr=

AlBr3=

K2S=

bye, Tana

Edit mod Mrtn: verplaatst naar het huiswerkforum en je subtitel weggehaald. Er is geen enkele reden om aan te dringen tot haast: als mensen je willen helpen, doen ze dat toch wel en daarbij komt het niet erg beleefd over.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

Huiswerk? Dan kun je toch niet verwachten dat wij dat voor jou gaan maken????

Dus, laat eerst maar eens zien waar je vastloopt, of wat je niet begrijpt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

Dag tanaxis,

Je hebt nogal haast geloof ik.

Voordat je ergens op internet begint te posten, blader dan in't vervolg eens even rond?

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

In de algemene regels van dit forum hebben we het onder andere over respect. Een titel als "Dringend" is niet zo respectvol. Verder stat er boven het forum waar je dit plaatste: Mededeling: Schoolvragen niet hier aub

Voor dit soort vragen hebben we een speciaal huiswerkforum. Ook daarbij horen een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.


Ik heb dit topic verplaatst naar het huiswerkforum. Aan jou om de rest even te doen voor we verder gaan.

Groet, Mrtn namens het moderatorteam
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 3

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

Ik weet gewoon niet waar te beginnen.

khad maar 55 % op men rapport

dus ik ga mijn vraag op nieuw formuleren.

hoe los je reactie vergelijking op?

en van de eerste vraag

dit heb ik gevodnen op een andere topic maar hoe weet ik of een stof in zuivere toestand al ionen bevat.

Ionoforen zijn stoffen die in zuivere toestand reeds bestaan uit ionen, die bij het oplossen in water apart gaan zitten.

Ionogenen zijn stoffen die in zuivere toestand geen ionen bezitten, maar die wel aanmaken wanneer ze opgelost zijn in water


Srry dat ik de oplossing vroeg.

Edit mod Mrtn: het is nergens voor nodig om een volledig bericht te quoten, dat komt de overzichtelijkheid ook niet ten goede. Neem a.u.b. even de moeite om rond te kijken op het forum, dan was je misschien opgevallen dat de quote-functie vooral gebruikt wordt om specifieke passages aan te halen waar je op wil reageren.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

Rechts boven in je scherm vind je de knop "Zoeken". Probeer dat eens (want je bent niet de eerste die een vraag over bijvoorbeeld ionogenen stelt.

Weet je eigenlijk wel wat een ion is? Dat is vrij belangrijk om te snappen om dit op te kunnen lossen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 8.614

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

Zie ook de "Mogelijk gerelateerde topics" onderaan deze pagina.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3

Re: [scheikunde] ionoforen / ionogenen

merci iedereen het heeft me een beetje geholpen of ja heel goed eigenlijk :D ,

volgende keer zal ik wel eerst de forums doorzoekn voor dat ik post enz.

srry voor het ongemak.

bye,Tana

Reageer