Commerciële gebruikers op wsf

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 829

Commerci

Ik denk dat sommige gebruikers op WSF, enkel lid zijn vanwege commerciële belangen.

En ik zou dus graag eens weten hoe WSF daar tegenover staat. Volgens wat ik in de regels lees is het verboden om commerciële berichten te posten.


Het is nu niet dat ik wil gaan muggeziften, maar indien de regels in tussentijd verandert zijn, vind ik dat dan ook de bijbehorende tekst gewijzigd mag worden.


Om toch iemand te noemen. Ik weet niet of dat mag, maar de regels hebben hiervoor geen entry.

"geld lenen". Nou zijn website-link verwijst naar een commercieel adres. Ik vraag me af of dat mag.


mvg


COMRAD VLADIMIR LENIN
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Commerci

Dat is nog steeds tegen de regels en het beheer zal gepaste actie ondernemen.

Gebruiker geld lenen heeft zich vandaag (02-04) om 20:15 geregistreerd en nog geen bericht gepost, dat lijkt me de reden dat hij/zij nog niet was opgevallen. Bedankt voor de tip :D
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Commerci

Vladimir Lenin schreef:Ik denk dat sommige gebruikers op WSF, enkel lid zijn vanwege commerciële belangen.

En ik zou dus graag eens weten hoe WSF daar tegenover staat. Volgens wat ik in de regels lees is het verboden om commerciële berichten te posten.


Het is nu niet dat ik wil gaan muggeziften, maar indien de regels in tussentijd verandert zijn, vind ik dat dan ook de bijbehorende tekst gewijzigd mag worden.
Kan je dan aanwijzen waar we commerciële berichten (bewust) laten staan? Uiteraard kan er een keer iets over het hoofd gezien worden -het blijft immers mensenwerk-. Mocht je/iemand overigens ergens een bericht tegenkomen dat tegen de regels is, dan wordt het gebruik van de reportknop toegejuichd!

Om toch iemand te noemen. Ik weet niet of dat mag, maar de regels hebben hiervoor geen entry.

"geld lenen". Nou zijn website-link verwijst naar een commercieel adres. Ik vraag me af of dat mag.
Tsja, lastig geval. De gebruikersnaam is in ieder geval niet erg gelukkig gekozen, maar is op zich niet commercieel. Verder mag een link in een profiel best naar een commerciele site wijzen. Als Piet bij Philips werkt -een duidelijk commercieel bedrijf- mag hij ook best een link naar de site van zijn werkgever in zijn profiel opnemen. Het wordt anders wanneer iemand te pas en te onpas naar een (commerciele) site verwijst, bijvoorbeeld door een link hiernaar in een signature te plaatsen. Dat laatste is dan ook sowieso niet toegestaan.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Commerci

Tsja, lastig geval. De gebruikersnaam is in ieder geval niet erg gelukkig gekozen, maar is op zich niet commercieel. Verder mag een link in een profiel best naar een commerciele site wijzen. Als Piet bij Philips werkt -een duidelijk commercieel bedrijf- mag hij ook best een link naar de site van zijn werkgever in zijn profiel opnemen. Het wordt anders wanneer iemand te pas en te onpas naar een (commerciele) site verwijst, bijvoorbeeld door een link hiernaar in een signature te plaatsen. Dat laatste is dan ook sowieso niet toegestaan.
Nou daar ben ik mee akkoord, punt is dat het naar een site over geld lenen gaat, en dat de gebruiker in kwestie nog geen berichten gepost heeft, waardoor het eerder lijkt dat er een organisatie in plaats van een persoon achter de gebruiker schuil gaat.


Ik wil het gewoon even doorgeven, want als er voor enkele gebruikers een uitzondering bestaat, klopt straks heel commercieel Nederland en België hier aan. Wat volgens mij tegen de principes is.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Commerci

Jij bent niet echt voorstander van commercie en kapitalisme, of wel Lenin :D
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Commerci

Nou daar ben ik mee akkoord, punt is dat het naar een site over geld lenen gaat, en dat de gebruiker in kwestie nog geen berichten gepost heeft, waardoor het eerder lijkt dat er een organisatie in plaats van een persoon achter de gebruiker schuil gaat.
Ik geef je volkomen gelijk in het feit dat dit zo lijkt. Maar pas uit berichten kan blijken of het daadwerkelijk zo is, al geef ik toe dat het hier om een randgeval gaat. Maar aangezien iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is lijkt het me niet gepast om al tot actie over te gaan.

Ik wil het gewoon even doorgeven, want als er voor enkele gebruikers een uitzondering bestaat, klopt straks heel commercieel Nederland en België hier aan. Wat volgens mij tegen de principes is.
Een opmerking die ook in andere contexten wordt gemaakt, waar ik het overigens niet mee eens ben. Als een uitzondering gemaakt worden (wat niet gebeurt), valt nog steeds te bezien hoe dat uitpakt. Er bestaat een kans dat anderen ook aanspraak willen maken op de uitzondering, maar de kans is ook groot dat die behoefte niet bestaat/zeer gering is. Mocht echter toch de situatie ontstaan dat dit tot ongewenste situaties leidt, dan kan altijd alsnog/achteraf de uitzondering worden afgeschaft.


(Eigenlijk gaan mijn hakken automatisch in het zand wanneer iemand zegt "Wat nou als iedereen dat wil?".)


Nog even wat achtergrondinformatie: het kan een reden van iemand zijn om een account aan te maken en een link naar een site te plaatsen om zo meer links naar die site te krijgen. Het idee daar achter is dat Google een site hoger inschat wanneer er veel sites naar toe linken. Door zo dus her en der profielen (en bijbehorende pagina's) met een link te genereren kan men hopen hoger in de resultaten van Google te eindigen. Op WSF gaat deze vlieger echter niet op: Ik heb op WSF code opgenomen waarmee robots (waaronder die van Google) worden geïnstrueerd om profielpagina's niet te indexeren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Commerci

Jij bent niet echt voorstander van commercie en kapitalisme, of wel Lenin :D
Nou zoals mijn naam zeker al doet vermoeden, hoewel raspoetin is ook een Russische naam, de echte raspoetin werd door de Sovjet-inlichtingendienst Tsjeka opgespoord en vermoord. Maar je moet toegeven dat hij het al te bont had gemaakt. :P
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 1.425

Re: Commerci

Niet zo bont als Lenin

De inlichtingendienst van Lenin levert in dit topic echter goed werk
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Commerci

De KGB (Comité voor Binnenlandse Aangelegenheden) is blij u te kunnen dienen :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Reageer