Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

Moderator: Rhiannon

Reageer

Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

Vanmorgen trof ik in mijn inbox een link naar een onbeschrijflijk gruwelijk filmpje waarin een man in een bos met een schroevedraaier wordt bewerkt en uiteindelijk met een hamer op brute wijze wordt doodgeslagen. Het filmpje is kennelijk gelekt uit de archieven van justitie in Oekraine. De daders - twee jongens van 19 uit welgestelde families - werden begin dit jaar samen met nog een derde jongen voorgeleid en hebben schuld bekent aan in totaal 21 van dergelijke moorden op willekeurige mannen, vrouwen en kinderen(!?) in de buurt van Dnepropetrovsk. Ze worden in de pers de "Dnepropetrovsk Maniacs" genoemd.

nieuws-item hier (zonder het gruwelijke filmpje, dat bespaar ik u graag) http://www.russiatoday.com/news/news/23537

Mijn vragen: Wat is dit in godsnaam? Waarom is dit? Hoe komt dit? Wat moeten we er mee? Wat als zoiets in Nederland zou gebeuren? Hoe plaats je dit, vanuit psychologisch en criminologisch perspectief? Ik ben nu nog onpasselijk van.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

Mijn vragen: Wat is dit in godsnaam? Waarom is dit? Hoe komt dit? Wat moeten we er mee? Wat als zoiets in Nederland zou gebeuren? Hoe plaats je dit, vanuit psychologisch en criminologisch perspectief?
Dit is het allerslechtste dat in de mens naar boven kan komen. Het zijn complete psycho's.

Ik denk niet dat hier veel zinnige woorden over te zeggen zijn.
Ik ben nu nog onpasselijk van.
Idem.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Re: Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

Phys schreef:Dit is het allerslechtste dat in de mens naar boven kan komen. Het zijn complete psycho's.

Ik denk niet dat hier veel zinnige woorden over te zeggen zijn.
Nou nog een ding dan. De beelden van dat filmpje krijg ik maar langzaam uit mijn geheugen. Ik was even bang dat mijn psyche beschadigd was maar het gaat al weer een stuk beter. De taak van rechters en advocaten die dit soort rotzooi moeten overpeinzen is geen makkelijke. Mijn god zeg.

Ik heb het nieuws over deze knapen nog even gevolgt de afgelopen dagen, en het motief is nu ten minste duidelijk. Kennelijk hadden ze een order om betaald 40 moorden te plegen ten behoeve van een 'snuff-film' producent. Zo blijkt uiteindelijk dat geld het motief voor deze massamoord was. Gek genoeg maakt dat het filmpje voor mij net ietsje makkelijker om te verwerken.

Ze hebben trouwens volgens de overlevering ook een zwangere vrouw omgebracht en het ongeboren kind uit de baarmoeder gehaald. Daarnaast hebben ze ook de *begrafenissen* van sommige van hun slachtoffers bezocht om filmpjes te maken! Hoe ziek kun je worden ...

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

zeer ziek blijkbaar. Tja volgens mij is de justitie in sommige landen gewoon te los, of in het geval van Oekraïne te corrupt, waardoor heel wat mensen zich dingen gaan veroorloven die onethisch zijn.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Extreme zinloos-geweld zaak in oekraine

Nou nog een ding dan. De beelden van dat filmpje krijg ik maar langzaam uit mijn geheugen. Ik was even bang dat mijn psyche beschadigd was maar het gaat al weer een stuk beter. De taak van rechters en advocaten die dit soort rotzooi moeten overpeinzen is geen makkelijke. Mijn god zeg.
Wat dat betreft is het bij mij een stuk sneller gegaan; het was de dag erna alweer uit mijn hoofd verdwenen gelukkig.
Ik heb het nieuws over deze knapen nog even gevolgt de afgelopen dagen, en het motief is nu ten minste duidelijk. Kennelijk hadden ze een order om betaald 40 moorden te plegen ten behoeve van een 'snuff-film' producent. Zo blijkt uiteindelijk dat geld het motief voor deze massamoord was. Gek genoeg maakt dat het filmpje voor mij net ietsje makkelijker om te verwerken.
Hmm, dat is dan een motief voor de moorden op zich. Maar het motief voor de wijze waarop, en het plezier dat ze uitstraalden, en überhaupt het feit dat ze het filmden, en:
Ze hebben een zwangere vrouw omgebracht en het ongeboren kind uit de baarmoeder gehaald. Daarnaast hebben ze ook de *begrafenissen* van sommige van hun slachtoffers bezocht om filmpjes te maken!
kan denk ik niets anders zijn dan complete gestoordheid :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer